5 تیم برتر بسکتبال nba  را می توان از نظر تعداد جام های کسب شده به ترتیب تیم های بوستون سلتیکس، لس آنجلس لیکرز، گلدن استیت واریرز، شیکاگو بولز و میامی هیت نامید. این تیم ها نسب به سایر تیم های دیگر موفق شده اند، جام قهرمانی بسیاری را کسب کنند. اگرچه برخی از تیم ها در رده های چهارم، پنجم و ششم با یکدیگر تعداد جام های مشابهی دارند، اما اختلاف میان دو تیم اول با تیم های بعدی بسیار فاحش است. این تیم ها نسبت به تیم سوم 2 برابر بیشتر جام کسب کرده اند و به همین خاطر نمی توان انتظار داشت که در سال های نزدیک به آنها برسند. این در حالی است که اختلاف تیم اول و دوم فقط یک جام است و تیم دوم به مسابقه نهایی سال جاری راه یافته و در صورت قهرمانی می تواند تعداد جام های خود را با تیم صدرنشین برابر کند.

لقب 5 تیم برتر بسکتبال nba

معرفی 5 تیم برتر بسکتبال nba

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پنج تیم برتر لیگ حرفه ای بسکتبال nba به ترتیب زیر می باشد.

بوستون سلتیکس صدر نشین 5 تیم برتر بسکتبال nba

بوستون تیمی اهل ایالت ماساچوست در صدر تیم های دارای بیشترین جام های قهرمانی قرار گرفته است. در واقع این تیم پرافتخارترین تیم مسابقات بسکتبال ان بی اس محسوب می شود که در طول سال های گذشته موفق به کسب رکوردهایی نیز شده است. قدمت 74 ساله این تیم گویای تاریخ کهن این تیم می باشد. بوستون بازی های خود را در منطقه آتلانتیک کنفرانس شرق پیگیری می کند. این تیم با کسب 17 عنوان قهرمانی ادوار مختلف مسابقات در صدر قرار دارد.

تیم بوستون یک رکورد بی نظیر دیگر نیز دارد. بر این اساس، این تیم سرشناس موفق شده در 11 فصل متوالی جام قهرمانی مسابقات ان بی ای را بالای سر ببرد و از حیث به تنهای تیمی تبدیل شود که به این افتخار نائل شده است. تیم مورد نظر در اواخر دهه 50 و اواسط دهه 80 میلادی با جذب بازیکنانی مشهوری همچون جان هاولیچک، باب کازی، لری برد و مربی کارکشته ای مانند رد اورباخ موفق به کسب عناوین زیادی شد و از این دوران به عنوان بهترین دوران اوج بوستون یاد می شود. رد اورباخ در زمان حضور روی نیمکت سلتیکس 795 پیروزی و 397 شکست را در کارنامه خود ثبت کرد و در این مدت 16 عنوان قهرمانی بدست آورد.

لس آنجلس لیکرز تیم همیشگی لیست 5 تیم برتر بسکتبال nba

لس آنجلس لیکرز آخرین قهرمانی خود را در سال 2010 میلادی کسب کرد که با این اوصاف حدود 10 سال از آخرین قهرمانی لیکرز می گذرد. همچنین این تیم مشهور تاکنون در لیگ حرفه ای بسکتبال nba موفق شده 16 جام قهرمانی را تصاحب کند که از این لحاظ درجایگاه دوم برترین تیم ها قرار دارد. همچنین در لیگ 2020،  لس آنجلس لیکرز با شکست تیم دنور ناگتس برای سی و دومین بار به مسابقات فینال این لیگ راه یافته است. لبران جیمز ستاره سرشناس این تیم نیز دهمین باری خواهد بود که در بازی نهایی حضور می یابد. این تیم در صورتی که در بازی فینال برنده شود، تعداد جام های خود را با تیم بوستون برابر می کند.

گفته می شود که لیکرز تا اوایل دهه نود هیچ بازیکن مشهوری در ترکیب خود نداشت، اما با خریدن ستارگانی مانند کوبی برایانت و شکیل انیل در سال 96 یکی از قدرت های لیگ لقب گرفت. این تیم با دو ستاره خود و حضور فیل جکسون موفق به کسب 3 جام پیاپی nba شدند.  از دیگر رکورد بی نظیر این تیم می توان به پیروزی در 33 بازی پشت سر هم در فصل 71-72 اشاره کرد.

گلدن استیت واریرز باشگاه معروف شهر کالیفرنیا

این باشگاه در شهر کالیفرنیا قرار دارد و در دسته کنفرانس غرب با حریفان خود به رقابت می پردازد. واریرز جایگاه سوم این رده بندی را در حالی بدست آورده است که اختلاف تعداد جام های این تیم با تیم اول و دوم بیش از دو برابر است. گلدن استیت تاکنون توانسته در تمام دوره های حضور خود در لیگ حرفه ای بسکتبال nba 6 جام قهرمانی را بالای سر ببرد و 4 بار نایب قهرمان این رقابت ها شود. این تیم بازیکنان سرشناس زیادی را در ترکیب خود داشته است که یکی از آنها کریس مولین می باشد. این ستاره با 807 بازی برای این تیم دارای رکورد بیشترین بازی می باشد. همچنین ویلت چمبرلین یکی دیگر از بازیکنان مشهور این تیم به شمار می رود. این بازیکن در طول دوران حرفه ای خود 17 هزار و 783 امتیاز کسب کرده که بیشترین امتیاز ممکن را برای این تیم به ارمغان آورده است.

شیکاگو بولز

گاوهای نر شهر شیکاگو که همواره در لیست 5 تیم برتر بسکتبال nba بوده اند در ایالت ایلینوی حضور دارند و بازی های خود را در کنفرانس شرق مقابل حریفان خود انجام می دهند. قدمت این باشگاه حدود 55 سال پیش بر می گردد. این تیم سال هاست که در لیگ حرفه ای بسکتبال nba بازی می کرد و تیمی معمولی محسوب می شد اما در دهه نود با جذب برخی از بازیکنان سرشناس چند جام قهرمانی پشت سر هم بدست آورد و به شهرت رسید. بازیکنانی مانند مایکل جردن و اسکاتی پیپن و به خدمت گرفتن مربی مانند فیل جکسون این تیم را برای کسب 6 مقام قهرمانی کمک کردند. این تیم در فصل 95-96 یک رکورد بی نظیر را نیز به نام خود ثبت کرده است که از 82 بازی که در طول یک فصل انجام داد، در 72 مسابقه آن برنده از میدان بیرون آمد. با این عملکرد، شیکاگو بولز تنها تیمی است که در یک فصل بیش از 70 بار از میدان مسابقات پیروز بیرون می آید.

میامی هیت تیم آخر در 5 تیم برتر بسکتبال nba

میامی هیت تا فصل 1995 میلادی تیمی معمولی بدون داشتن دستاوردی چشمگیر بود. زمانی که دو بازیکن سرشناس به نام های آلونزو مورنینگ و تیم هاردوی را به خدمت گرفت، تیم زیرورو شد و نتایج بهتری کسب کرد. پس از کسب نتایج بهتر وارد بازی های پی آف شد. تیم شیکاگو بولز بین سال های 97 تا 2001 به عنوان قاتل این تیم لقب گرفت. میامی در این سال ها خود را با تلاش فراوان به مرحله دوم بازی های حذفی بالا میاورد اما در این مرحله توسط گاوهای نر حذف می شدند. پس از چند سال، دو بازیکن تراز اول دیگری به اسم دوین وید و شکیل اونیل وارد این تیم شدند. پس بازی های درخشان این دو نفر بود که تیم را یکدست کرد و نخستین قهرمانی را به خانه بردند. این تیم تا به حال 3 جام قهرمانی و 2 نایب قهرمانی بدست آورده است.

لقب 5 تیم برتر بسکتبال nba

لقب 5 تیم برتر بسکتبال nba

برخی از تیم ها بر اساس سابقه یا نمادی که باشگاه دارند نام گذاری می شوند و برخی دیگر لقب خاصی را دارند. از میان این 5 تیم برتر بسکتبال nba، لس آنجلس لیکرز یکی از پرافتخارترین تیم های حاضر دارای لقبی خاص می باشد. از انجایی که در ایالت لس آنجلس دریاچه های بسیاری وجود دارد و لقب آن 10 هزار دریاچه است، مسئولان تصمیم گرفتند تا پسوند لیکرز را به آن اضافه کنند. همچنین لقب تیم گلدن استیت واریرز جنگجویان می باشد. نام نخستین تیم این شهر جنگجویان فیلادلفیا بود که پس از چند بار تغییر به نام حال حاضر رسیده اند. گفته می شود که خصلت جنگندگی مردمان این شهر دلیل اصلی این لقب می باشد. شیکاگو بولز که از نام آن مشخص است دارای لقب گاوهای شیکاگو می باشد. نماد این تیم نیز سر یک گاو خشمگین به رنگ قرمز می باشد.

بهترین تیم بسکتبال nba

خرید لباس 5 تیم برتر بسکتبال nba

هر ساله طرفداران این 5 تیم برتر بسکتبال ان بی ای برای خریداری پیراهن تیم و بازیکن محبوب خود به فروشگاه های مجاز این باشگاه ها مراجعه می کنند. به طور سالانه بخشی از درآمد باشگاه ها از طریق فروش این پیراهن ها می باشد که چشمگیر است. مخصوصا زمانی که بازیکنی خاص و مشهور در تیمی حضور داشته باشد، آن باشگاه می تواند به درآمدی بالا دست یابد. در حال حاضر در سراسر جهان فروشگاه هایی چه در بستر اینترنت و چه واقعی وجود دارند تا از این لحاظ به مشتریان خدمات دهند.

بهترین تیم بسکتبال nba

بر اساس آمارهای منتشر شده، تیم بسکتبال بوستون سلتیکس موفق ترین و پرافتخارترین تیم حال حاضر در سراسر دنیا محسوب می شود. این تیم سابقه کسب 17 جام قهرمانی رقابت های بسکتبال nba را در کارنامه دارد که از این لحاظ در صدر تیم های مورد نظر است. در طول این سال ها بازیکنان معروف بی شماری مانند دنیس جانسون، پال پیرس، ریجان راندو، کوین گارنت، ریک کارلایل، لری برد و بیل راسل بازی کرده اند و جام های بسیاری برای این تیم به ارمغان آورده اند. با قدمتی حدود 74 ساله، تا به حال 4 بار نایب قهرمان رقابت های ان بی ای شده است. گفته می شود که حامی اصلی این تیم شرکت جنرال الکتریک می باشد و ریچ گوتهام رییس باشگاه است.

سوالات متداول در مورد برترین تیم های بسکتبال nba

  1. 5  تیم برتر بسکتبال nba را ذکر کنید؟

    تیم های بوستون سلتیکس، لس آنجلس لیکرز، گلدن استیت واریرز، شیکاگو بولز و میامی هیت در رده های اول تا پنجم قرار دارند.

  2. معنی نام 5 تیم برتر بسکتبال nba چیست؟

    لیکرز به معنی دریاچه، بولز یه معنی گاو نر و واریرز به معنی جنگجو می باشد.

  3. کدام تیم بیشترین قهرمانی متوالی بسکتبال nba  را کسب کرده است؟

    تیم بوستون سلتیکس به این مهم دست یافته است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :