استادیوم های لالیگا در کشور اسپانیا در تعداد زیاد و به صورت متنوعی وجود دارند و برای تیم های مختلف اسپانیا هر کدام به صورت اختصاصی ساخته شده اند و مورد استفاده قرار گرفته اند. برخی از آن ها برای مسابقات بسیار مهم در جهان در حال استفاده و بهره برداری می باشند و برخی دیگر نیز برای برگزاری تمرینات و مسابقات داخلی و خانگی تیم های مطرح در حال استفاده اند.

مسابقات لالیگا در هر کدام از این ورزشگاه ها و استادیوم ها برگزار می شوند و از اهمیت بالایی برخوردار اند. این بازی ها از مهم ترین مسابقات فوتبالی اند که هر سال در کشور اسپانیا برگزار می‌ شود و با توجه به آن که هر کدام از استادیوم های فوتبال کشور اسپانیا از اهمیت بالایی برخوردار اند می توان گفت که این اطلاعات برای بسیاری از افراد که مایل اند درباره کشور اسپانیا و فوتبال و هر کدام از استادیوم های آن اطلاعات بیشتری به دست آورند اهمیت بسیار زیادی دارد.

در کشور اسپانیا بیش از ۷۰ نمونه استادیوم وجود دارد که به آن استادیوم های لالیگا گفته می شود. در ادامه به بهترین ها و بزرگترین استادیوم های این شهر اشاره خواهیم کرد و ۵ نمونه از بزرگترین ورزشگاه های کشور اسپانیا را معرفی می کنیم. مدت هاست که پروژه بهره‌برداری و ساخته این استادیوم ها در دست انجام می باشد و اگر شما نیز در یکی از مسابقات این استادیوم ها شرکت کرده باشید می‌ دانید که هر کدام تا چه اندازه بزرگ اند و با امکانات بسیار زیاد می باشند. از این رو توصیه می کنیم اگر شما نیز درباره این استادیوم کنجکاو هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان بگذاریم.

  • تنها با یک کلیک بر روی گزینه “ورود به وب سایت” که در همین مقاله به راحتی برای شما در دسترس می باشد؛ به بهترین سایت پیش بینی فوتبال که امکانات فوق العاده ای نیز برای شما در نظر گرفته است هدایت خواهید شد.
بهترین استادیوم های اسپانیا کدامند؟

بهترین استادیوم های اسپانیا کدامند؟

همانطور که می‌ دانید در سراسر جهان مسابقات لیگ برتر هر کدام از کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است استادیوم های لالیگا ورزشگاه هایی وجود داشته باشد که از امکانات بالایی برخوردار بوده و ظرفیت آنها نیز برای برگزاری مسابقات لیگ برتر آن کشور به بهترین شکل از آمادگی بالا برخوردار باشد. برای مثال در کشورمان ایران ورزشگاه آزادی برای برگزاری بسیاری از مسابقات لیگ برتر از امتیازات بالایی برخوردار بوده و از دیگر ورزشگاه های سراسر کشور متمایز است. کشورهای دیگر نیز به همین شکل استادیوم ها ساخته شده اند تا برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات لیگ برتر از امتیازات بالایی برخوردار باشند.

استادیوم های لالیگا استادیوم ها و ورزشگاه های هستند که برای برگزاری مسابقات لیگ لالیگا کاملاً ملاک ها و استاندارد های لازم را دارند و هم اکنون عده زیادی هستند که می‌ خواهند در مسابقات لیگ برتر کشور اسپانیا شرکت کند و درباره استادیوم های این کشور اطلاعاتی به دست آورند تا بدانند کدام یک از مسابقات از امکانات بیشتری برای تماشا و مشاهده مسابقات برخوردار است. به همین دلیل کسب اطلاعات از استادیوم های این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر توصیه می کنیم در ادامه قسمت همراه ما باشید تا درباره ۵ نمونه از این ورزشگاه ها اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیارتان قرار دهیم. مخصوصا برای کسانی که که قصد شرط بندی لالیگا را دارند این اطلاعات بسیار مهم می باشد.

نیوکمپ

نیوکمپ یا اسپاتیفای نیوکمپ که نام آن در زبان انگلیسی Spotify Camp Nou می باشد، با نام («میدان جدید») نیز شهرت دارد و غالباً به اشتباه به نام نوکمپ نیز از آن یاد می شود. این استادیوم و اسم آن هم در زبان انگلیسی و هم در زبان اسپانیایی یکسان می باشد و نام ان در شهر بارسلون بیشتر شهرت دارد. محل تاسیس این استادیوم در شهر بارسلون در کشور اسپانیا بوده و از مدت ها قبل طراحی و ساخت آن آغاز شده است.

در سال ۲۰۲۲ بود که این استادیوم پس از آن که به فروش گذاشته شد شرکت اسپاتیفای حق نام آن را به همراه تبلیغات و کارگزاری آن در قراردادی سه ساله به نام خود ثبت نمود و قرار بر این شد که در فصل جدید این ورزشگاه به نام نیو کمپ شناخته نشود و با نام ورزشگاه نیو اسپاتیفای به شهرت برسد.

زمان احداث این ورزشگاه در همان ابتدا در سال ۱۹۵۷ انجام گرفته است و از همان لحظه اول این ورزشگاه و استادیوم محل برگزاری و انجام بازی های خانگی تیم فوتبال بارسلونا بوده است زیرا تیم بارسلونا نیز در شهر بارسلون تاسیس شده است و بازی های خانگی و تمرینات داخلی این تیم بسیار بزرگ و مشهور در این ورزشگاه برگزار می شده است.

تا کنون استادیوم های لالیگا به عنوان یکی از ورزشگاه های ۵ ستاره اروپا شناخته شده و بسیاری از مسابقات رده بالا در سطح بین المللی و فینال لیگ قهرمانان اروپا در این ورزشگاه برگزار شده است که آخرین این مسابقات مربوط به سال ۱۹۹۹ بوده است. همچنین این ورزشگاه از ظرفیت بالا در حدود ۱۰۰ هزار نفر برخوردار است و همین آن را به عنوان یکی از بزرگترین و با امکانات ترین ورزشگاه اروپا معرفی کرده است. همچنین این استادیوم به عنوان یازدهمین ورزشگاه بزرگ و با امکانات زیاد در دنیا شناخته شده است.

اسم رسمی این ورزشگاه استادی دل اف سی بارسلونا بوده و به نام ورزشگاه باشگاه فوتبال بارسلونا نیز شناخته شده است. این ورزشگاه ۲۰۰۰ رای اعضای باشگاه را به دست آورده تا نام سابق نیوکمپ که بسیار محبوب بوده است نیز تغییر پیدا کند و نام نیوکمپ به جای نام سابق آن هم اکنون شناخته شده است. طرح توسعه این ورزشگاه در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ آغاز شد و در سال ۲۰۲۲ نیز به طور کامل ساخت و بهره برداری آن به پایان رسید و هم اکنون به شکل امروزی در آمده است. این طرح نوسازی در هیئت مدیره تیم بارسلونا تصویب شد و هم اکنون هزینه بسیار زیادی در کیفیت برگزاری مسابقات این استادیوم گذاشته است.

سانتیاگو برنابئو

سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که در زبان اسپانیایی Estadio Santiago می باشد، یکی از ورزشگاه‌ های معروف و بسیار خوش ساخت در شهر مادرید کشور اسپانیا می باشد که تاریخ ساخت و اتمام آن ۱۴ دسامبر سال ۱۹۴۷ بوده است. این ورزشگاه در شهر رئال مادرید و به طور اختصاصی برای تیم فوتبال رئال مادرید ساخته شده است و افتتاح آن طی مراسم بسیار باشکوهی صورت گرفته است. این ورزشگاه از ظرفیت بالایی نزدیک به هشتاد و دو هزار نفر دارا است و ظرفیت بالای آن باعث شده که بسیاری از مسابقات مهم این کشور در آن برگزار شود.

خوب است بدانید که این تمام امکانات لازم برای ساخت و بهره برداری از یک استادیوم در این ورزشگاه به کار رفته است و هم اکنون می دانیم که امکاناتی چون سیستم تهویه بسیار قوی و رستوران و کافی شاپ ها بسیار خوب و با کیفیتی در این ورزشگاه وجود دارد که آن را بسیار متمایز ساخته است.

استادیوم های لالیگا به احترام رئیس سابق باشگاه سانتیاگو برنابئو نامگذاری شده است و هم اکنون به عنوان یکی از معتبرترین و مشهور ترین ورزشگاه ها در جهان معرفی شده است. این ورزشگاه طی ۴ دوره میزبان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در سال های ۱۹۵۷ و ۱۹۶۹ و ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰ بوده است و هم اکنون نیز مسابقات جام جهانی فوتبال و جام ملت های اروپا در این ورزشگاه برگزار می شود.

طراحی این باشگاه برای عملیات عمرانی جدید هم اکنون در حال انجام است و طی گفته ها و شنیده ها قرار است که در اوایل سال ۲۰۲۳ طرح نوسازی آن این استادیوم به پایان برسد. در پایان این نوع سازی حتما امکانات و قابلیت های جدیدی نیز به این استادیوم افزوده می شود و طبق شنیده ها قرار است که گنجایش آن حتی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز برسد.

در نمای بیرونی و داخلی این ورزشگاه نیز تغییرات چشمگیری صورت گرفته است و تعدادی از تغییرات به وجود آمده در آن رستوران هایی است که بسیار بزرگ است و حتی تعدادی غرفه های بسیار جذاب نیز در این ورزشگاه قرار است گنجانده شود و حتی هر کدام از این امکانات و رستوران ها و پروژه ها می توانند یک رقابت بزرگی را نیز با هم شروع کنند.

مترو پلی تانو

مترو پلی تانو

ورزشگاه و استادیوم مترو پولی تانو با نام تجاری واندا مترو پولی تانو نیز شناخته می‌ شود و ورزشگاهی است که در شهر مادرید تاسیس شده و به طور اختصاصی در اختیار تیم فوتبال اتلتیکو مادرید قرار گرفته است و تمام مسابقات داخلی و خانگی این تیم بسیار معروف در این ورزشگاه برگزار می‌ شود.

همچنین این ورزشگاه از سال ۲۰۱۷ در اختیار این تیم باشگاهی قرار گرفته است و دارای چهار ستاره از سوی یوفا می باشد. ورزشگاه نامبرده از ظرفیت و گنجایش بالا و قابل توجهی برخوردار است و شهرداری مادرید به عنوان مالک و دارنده این ورزشگاه شناخته شده است. همچنین اخبار مربوط به این ورزشگاه گویای این است که فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ نیز در این ورزشگاه برگزار شده است که در آن تیم موفق لیورپول توانست در نهایت با امتیاز دو بر صفر تیم تاتنهام را شکست دهد و پیروز و فاتح لیگ چمپیونزلیگ بشود.

این باشگاه بسیار بزرگ از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. زمانی که ساخت و طراحی آن آغاز شد، عده زیادی کنجکاو بودند که در نهایت در این ورزشگاه برای مشاهده و تماشای مسابقات تیم مورد علاقه شان حضور پیدا کنند و شاهد پیروزی تیم مورد علاقه خود در این ورزشگاه باشند.

این ورزشگاه هم اکنون با نظارت تیم مادرید در حال استفاده از سوی همین تیم باشگاهی معروف فوتبال است و از امکانات بالایی در مرور زمان برخوردار شده است. به عنوان مثال سیستم تهویه آن و امکانات دیگر مانند رستوران در این ورزشگاه قرار داده شده است و افراد زیادی می دانند که هزینه ساخت بالایی برای در آمدن به شکل امروزی برای آن صرف شده است. همین موارد این ورزشگاه را به شکل امروزی بسیار خاص و متمایز ساخته است.

مستایا

ورزشگاه مستایا که نام آن در زبان اسپانیایی Estadio Mestalla می باشد، به عنوان یکی از ورزشگاه‌ های بسیار بزرگ و با گنجایش بالا در کشور اسپانیا شناخته می‌ شود که به طور اختصاصی محل برگزاری مسابقات داخلی و تمرینات خانگی باشگاه فوتبال والنسیا می باشد و مالک و گرداننده آن نیز باشگاه فوتبال والنسیا است.

شروع ساخت و طراحی این ورزشگاه در سال ۱۹۲۳ بوده و گنجایش آن حدود ۵۵ هزار نفر اعلام شده است. رفته رفته گنجایش این ورزشگاه بیشتر شده و در حالت فشرده به بیش از ۵۵ هزار نفر می رسد. هم اکنون ابعاد زمین چمن این ورزشگاه که از نوع طبیعی نیز هست ۶۸ در ۱۰۵ متر اعلام شده است.

با توجه به آنکه این ورزشگاه از گنجایش بالایی برخوردار است، انتظار می‌ رود که مسابقات بسیار مهم کشور اسپانیا در این ورزشگاه برگزار شود و همچنین مشکلات مالی این ورزشگاه به دلیل وجود تیم بسیار بزرگ والنسیا در این ورزشگاه و برگزاری مسابقات مهم برطرف شده باشد. هم اکنون این ورزشگاه در آستانه صد سالگی است و قرار است شکل و شمایل این ورزشگاه در یک طرح نوسازی تغییر پیدا کند و همین باعث شده تا توجه طرفداران تیم والنسیا به این خبر جلب شود و اخبار مشابه آن را نیز دنبال کنند.

بنیتو ویلا مارین سبیا

بنیتو ویلا مارین سبیا

ورزشگاه بنیتو ویامارین که در زبان اسپانیایی Estadio Benito Villamarín) می باشد، ورزشگاهی در شهر سویا است که در کشور اسپانیا از شهرت بالایی برخوردار می باشد. این ورزشگاه مدت‌ ها پیش ساخته و بهره‌ برداری شد و بازسازی آن به طور بسیار با کیفیت در سال ۱۹۸۲ میلادی صورت گرفت. مالکین باشگاه و گرداننده آن باشگاه فوتبال رئال بتیس بوده و نوع زمین های این استادیوم از چمن طبیعی می باشد.

گنجایش این ورزشگاه حدود ۶۰ هزار نفر بوده و در حالت فشرده تا به ۶۱ هزار نفر نیز می رسد و از گنجایش بالا و ابعاد زمین بزرگی برخوردارند و ابعاد زمین آن ۱۰۷ در ۶۴ متر می باشد. مسابقات بازی های خارجی فوتبال رئال بتیس در این ورزشگاه برگزار می‌ شود و بخشی از بازی های جام جهانی فوتبال سال ۱۹۸۲ نیز به طور بسیار خوب و با استاندارد های بالا در این ورزشگاه برگزار شد. به همین دلیل است که این ورزشگاه تا این اندازه از محبوبیت و ویژگی های بسیار برجسته برخوردار است.

همانطور که می‌ دانید در کشور اسپانیا استادیوم های متفاوت و متنوعی ساخته شده اند و هر کدام از این استادیوم ها از ارزش بالایی برخوردار است. این ورزشگاه نیز در نوع خود بسیار پرطرفدار است و کسانی که در آن به مشاهده و دنبال کردن مسابقات پرداخته‌ اند می دانند که تا چه اندازه از امکانات بالایی برخوردار است‌. سیستم تهویه این ورزشگاه بسیار استاندارد و ایده آل بوده و هم اکنون نیز در رده بهترین ورزشگاه های این کشور به شمار می رود.

عکس استادیوم های لالیگا را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس استادیوم های لالیگا را در کجا مشاهده کنیم؟

هم اکنون می توانید به سایت های رسمی متعلق به استادیوم های لالیگا مراجعه کنید و تمام ویدیو ها و عکس هایی را که از این ورزشگاه منتشر شده است را مشاهده کنید. این چنین می توانید با مشاهده عکس ها اطلاعاتی درباره نمای بیرونی و داخلی این استادیوم ها به دست آورید و بدانید که هر کدام از استادیوم های کشور اسپانیا از چه شکل و طراحی برخوردار می باشند. عکس های استادیوم های لالیگا در سایت های رسمی و معتبر اینترنتی نیز وجود دارند و در پیج رسمی اینستاگرام هر کدام از این استادیوم ها نیز در دسترس می باشد.

هر کدام از استادیوم های لالیگا چه ویژگی هایی دارند؟

هر کدام از استادیوم های لالیگا چه ویژگی هایی دارند؟

ورزشگاه نیوکمپ یکی از مجموعه‌ های ورزشی بسیار بزرگ است که از ویژگی های خاص و متمایزی برخوردار می باشد. در این ورزش ها قسمتی وجود دارد که در آن اشیای قدیمی برای یاد بود نگهداری می‌ شود و زمین کوچکی نیز در آن وجود دارد که تیم‌ های مختلف در آن به تمرینات خود بپردازند. همچنین در این ورزش های کلیسا و یک موزه نیز دیده می شود.

بزرگ ترین استادیوم های لالیگا کدامند؟

از جمله بزرگ ترین استادیوم هایی که برای لالیگا ساخته شده است، می توان ورزشگاه نیو کمپ را معرفی کرد که ظرفیت آن به بیش از ۹۹ هزار نفر می رسد. البته در بازسازی های مختلف تعداد بیشتری صندلی به این ورزشگاه افزوده شده است تا برای مسابقات گنجایش کافی را داشته باشد.

کوچک ترین استادیوم های لالیگا کدامند؟

کوچک ترین استادیوم های لالیگا کدامند؟

کوچک ترین استادیومی که در این ورزشگاه وجود دارد ورزشگاه مستایا می باشد. میزان ظرفیتی که برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده است، ۵۵ هزار نفر می باشد. همچنین ورزشگاه بنیتو ویلا مارین سویا در رتبه دوم وجود دارد که گنجایش آن ۶۰ هزار نفر است.

هرکدام از ورزشگاه های ذکر شده میزبان خانگی کدام تیم است؟

ورزشگاه های نامبرده میزبان خانگی تیم هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا و اتلتیکو مادرید می باشد. با توجه به آن که این ورزشگاه ها از ظرفیت بالا و امکانات خوبی برخوردار اند، هر کدام به مالکیت برخی از تیم ها در آمده اند.

ورزشگاه های ذکر شده در کدام شهر قرار دارند؟

ورزشگاه های ذکر شده در کدام شهر قرار دارند؟

ورزشگاه نیوکمپ در اختیار شهر بارسلونا قرار گرفته است. ورزشگاه نیوکمپ در شهر بارسلون تاسیس شده و به همین خاطر در دسترس این تیم قرار گرفته و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد و در اختیار همین تیم می باشد. مستایا نیز در شهر والنسیا اسپانیا است و در اختیار تیم والنسیا می باشد.

قدیمی ترین استادیوم های لالیگا کدامند؟

قدیمی ترین استادیوم های ساخته شده در اسپانیا را می توان مستایا دانست. این ورزشگاه بارها بازسازی شده است و بارها گنجایش آن تغییر پیدا کرده است. در بررسی ادوار مختلف این ورزشگاه در این کشور حضور داشته و شاهد اتفاقات زیادی در مسابقات بوده است‌. البته سعی شده که در مدت های کوتاه این استادیوم تغییراتی داشته باشد تا با متدهای روز دنیا ساخته شود و تجهیزات جدیدی در آن قرار بگیرد.

جدید ترین ورزشگاه های لالیگا کدامند؟

مترو پلی تانو از جمله جدید ترین ورزشگاه های ساخته شده برای برگزاری بازی ها و مسابقات لالیگا می باشد. البته طبق اخبار به دست رسیده به زودی نام این استادیوم تغییر پیدا خواهد کرد‌ مسئولان اعلام کرده اند که برای این ورزشگاه نام سیویتاس مترو پولی تانو را انتخاب کرده اند و هم اکنون برای تغییر نام آن تصمیمات جدی اخذ شده است.

ویدیو استادیوم های لالیگا را در کجا مشاهده کنیم؟

هم اکنون می‌ توان کلیپ تمام مسابقات برگزار شده در استادیوم های لالیگا را در سایت های معتبر ورزشی که به طور زنده از این مسابقات ویدیو هایی را پخش می کنند مشاهده کنید. در این مسابقات می‌ توانید نمای داخلی استادیوم های لالیگا را مشاهده کنید‌ البته می توانید به سایت آپارات نیز مراجعه کنید و ویدیو های مربوط به استادیوم های لالیگا را که منتشر شده است ببینید و به کسب اطلاعات بیشتر از نمای بیرونی و داخلی این استادیوم ها بپردازید.

قیمت بلیط استادیوم های لالیگا چقدر است؟

فهرست ورزشگاه‌ های فوتبال در اسپانیا را تا به این جا خدمتتان معرفی کردیم و ۵ نمونه از بهترین استادیوم های فوتبال اسپانیا برایتان نام بردیم. استادیوم های لالیگا متنوع اند و از امکانات زیادی برخوردار می باشند. معرفی پنج ورزشگاه بزرگ کشور اسپانیا و استادیوم های میزبان لالیگا پیش از برگزاری مسابقات لالیگا برای افراد علاقه مند و طرفدار این مسابقات بسیار اهمیت دارد و برایشان مهم است که درباره هر کدام اطلاعاتی به دست آورند تا بدانند بسته به امکانات این استادیوم ها بلیت مسابقات آن استادیوم تا چه اندازه می باشد.

قیمت بلیط مسابقاتی که در این استادیوم برگزار می شود تقریباً از ده یورو شروع می شود و حتی به ۶۵ یورو نیز می‌ رسد. برخی از سایت هایی که در آنها می توان به خرید بلیط پرداخت. برای جذب مشتری بر روی بلیت‌ ها تخفیفات زیادی می گذارند تا این چنین خرید بیشتری صورت گیرد و به همین دلیل می‌ توان به برخی از این سایت ها مراجعه کرد و برای کسب تخفیف جستجو های بیشتری انجام داد. البته در بعضی از بازی ها که از طرفدار کمتری برخوردارند، بلیط وی آی پی با قیمت کمتری به فروش می رسد.

سوالات متداول

  1. بهترین استادیوم های لالیگا کدام اند؟

    بهترین استادیوم های لالیگا را نیوکمپ و مستایا دانست.

  2. بزرگ ترین استادیوم های لالیگا کدام اند؟

    از بزرگ ترین استادیوم های لالیگا می توان به نیوکمپ اشاره نمود.

  3. کوچک ترین استادیوم های اسپانیا کدام اند؟

    مستایا از کوچک ترین استادیوم های اسپانیا است.

  4. استادیوم های اسپانیا در اختیار کدام تیم ها می باشند؟

    نیوکمپ از استادیوم های اسپانیا است که در اختیار تیم بارسلونا می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :