معنی سلبریتی به تازگی جزو موضوعات متعددی است که توانسته نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند. این موضوع را می توان از موضوعات مبهم در نظر همگان دانست. زیرا که معنی سلبریتی در فضای مجازی دچار تغییرات متنوعی شده است. امروزه به افرادی که فعالیت گسترده ای را در اینستاگرام یا اپلیکیشن های مجازی دیگر ایفا کنند، سلبریتی گفته می شود. از این رو در ادامه به طور دقیق معنی و مفهوم سلبریتی را توضیح خواهیم داد.

معنی سلبریتی چیست؟

معنی سلبریتی چیست؟

امروزه با گسترش فضا های مجازی مانند اینستاگرام و یوتیوب، معنی کلمه سلبریتی تغییر یافته و به عنوان یکی از موضوعات داغ امروزی شناخته می شود. در گذشته این کلمه غالبا برای چهره هایی به کار می رفت که توانایی و استعداد خاصی در یک زمینه داشتند.

آن ها با مهارت های خاص خود می توانستند، به یکی از چهره های شناخته شده تبدیل شوند و واژه سلبریتی را در کنار نام خود قرار دهند. اما امروزه می توان گفت که با فعالیت بسیاری از کاربران در اینستاگرام، واژه سلبریتی به آن ها نیز تعلق می گیرد. حتی در برخی مواقع تفاوت چندانی بین معنی واژه سلبریتی با معنی و مفهوم کلماتی چون سوپر استار به چشم نمی خورد.

با این حال واژه شناسان بر این باورند که سوپر استار تنها به اشخاصی تعلق دارد که، با استفاده از مهارت های خود در یک زمینه شناخته شده اند. اما برای اکثریت چهره ها می توان واژه سلبریتی را به کار برد. حال به بررسی دقیق تر سوال معنی سلبریتی یعنی چه، خواهیم پرداخت.

معنی سلبریتی در فضای مجازی چگونه تعریف شده است؟

معنی سلبریتی در فضای مجازی چگونه تعریف شده است؟

همان طور که گفته شد، تاثیرات فضای مجازی بر روی برخی چهره ها، آن ها را به سلبریتی تبدیل کرده است. می توان گفت که معنی کلمه سلبریتی، شهرت است و به کسانی تعلق می گیرد که از دید افراد، شخص نامداری باشند.

با این حال در فضا های مجازی، عده ای توانسته اند این لقب را برای خود به ارمغان آورند. دلیل آن را هم می توان فعالیت های بی شمار آن ها دانست. همچنین برخی چهره ها با انجام فعالیت های نامناسب، این عنوان را به دست آورده اند.

در گذشته این کلمه تنها به بازیگران، ورزشکاران و هنرمندان معروفی تعلق داشت. امروزه سلبریتی با معنای مختلفی کاربرد دارد و در دسته های متنوعی تقسیم می شود. می توان دسته بندی مختلف سلبریتی ها را به شرح زیر ارائه نمود. در ادامه به سوال معنی سلبریتی ها چیست، نیز پاسخ خواهیم داد‌.

  • سلبریتی های هیتر
  • سلبریتی های کراش
  • سلبریتی های مدل
  • سلبریتی های تینیجر

لقب سلبریتی کراش به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کراش، کلمه ای انگلیسی است که در بین ایرانیان کاربرد فراوانی دارد. این کلمه در فضا های مجازی رونق یافت و هم اکنون جزو کلماتی به حساب می آید که قشر جوان و نوجوان ایرانی بسیار از آن استفاده می کنند.

در واقع این کلمه به افرادی اختصاص دارد که اشخاص دیگر به طور پنهانی به آن ها علاقه مند هستند. به صورتی که فرد مورد نظر، این علاقه را نمی داند. با گسترش فضا های مجازی معنی کلمه سلبریتی با کلمه کراش، در هم آمیخته شد. این کلمه به اشخاصی اختصاص دارد که از چهره های شناخته شده هستند و بسیاری از افراد به آن ها علاقه مند می باشند.

این اصطلاح ارتباطی به این که اشخاص از چه ملیتی هستند، ندارد و می تواند به چهره های معروف خارجی نیز تعلق بگیرد. غالبا برای بسیاری از بازیگران، ورزشکاران، خواننده ها، مدل ها و حتی برخی شاخ های اینستاگرامی، این اصطلاح به کار می رود.

معنی سلبریتی هیتر چگونه تعریف شده است؟

معنی سلبریتی هیتر چگونه تعریف شده است؟

Hater یا به عبارتی هیتر، به شخصی تعلق می گیرد که از نظر اکثریت مخاطبان، شخصیتی منفور و نفرت انگیز دارد. در واقع می توان لقب هیتر را، یکی از لقب هایی دانست که به برخی از چهره های سرشناس تعلق می گیرد.

با وجود این که در مورد معنی کلمه سلبریتی چیه صحبت کرده ایم، اما لازم است ذکر شود که افرادی که سلبریتی هستند، حتما نباید چهره های دوست داشتنی باشند. این افراد می توانند از نظر منفی بودن و منفور بودن نیز شناخته شده به حساب آیند. هم اکنون برخی از چهره های ایرانی که در این دسته قرار گرفته اند را ذکر می کنیم تا معنی سلبریتی های هیتر دقیق تر بیان شود.

ساشا سبحانی

ساشا سبحانی از جمله افرادی است که اخیرا لقب سلبریتی به او تعلق گرفته است. البته این فرد جزو دسته سلبریتی هیتر شناخته می شود. ساشا سبحانی فرزند یکی از سفیران سابق است. وی با انجام فعالیت های نامناسبی به شهرت رسید و از نظر اکثریت افراد، نخستین چهره منفور اینستاگرام می باشد.

میلاد حاتمی

او یکی از دیگر از Hater celebrity های اینستاگرام است. وی با نمایش دادن تفریحاتش با دختران متعدد در اینستاگرام، به شهرت رسید. این چهره نیز در اینستاگرام رفتار نامناسب و خارج از عرفی را از خود نشان می دهد و چهره دوست داشتنی به حساب نمی آید.

تونی توتونی

شاید نام این چهره نسبت به سلبریتی های دیگر کم تر شنیده شده باشد. اما لازم به ذکر است که وی از چهره های نفرت انگیز ایرانی است. تونی توتونی با این که ثروت بسیاری دارد، اما محبوبیت اندکی را برای خود کسب کرده است‌. وی تصاویری سکسی و نامناسب را در پیج اینستاگرامش منتشر می کند.

ندا یاسی

ندا یاسی، نامی آشنا در میان چهره های اینستاگرامی ایرانی می باشد. با این که این چهره طرفداران بسیاری دارد، اما از نظر بسیاری از کاربران ایرانی چهره نفرت انگیزی به حساب می آید. وی در صحبت هایش از کلمات نامناسب استفاده می کند و حرکات سکسی را از خود نشان می دهد‌.

معنی سلبریتی تینیجر چیست؟

معنی سلبریتی تینیجر چیست؟

تینیجر نیز کلمه ای است که ریشه در کلمات انگلیسی دارد. غالبا افرادی که در سن ۱۳ تا ۱۹ سالگی قرار دارند، را تینیجر می دانند. هم اکنون چه در ایران و چه در خارج از ایران، تینیجر هایی هستند که با فعالیت های خود، به یک سلبریتی تبدیل شده اند. در واقع می توان گفت محبوبیت آن ها به زمان نوجوانی و جوانی این چهره ها، باز می گردد. اکنون برخی از چهره های ایرانی که در دوران تینیجری خود به یک سلبریتی تبدیل شدند را، معرفی خواهیم کرد.

هلیا باغبانی

این چهره از نخستین سلبریتی های تینیجر ایرانی بود. او از کودکی به پرواز کردن علاقه نشان داد. وی سرانجام در سن ۱۵ سالگی برای این که رویای خود را تحقق بخشد از خانواده جدا شد.

او برای این که بتواند در زمینه خلبانی مهارت کسب کند، تلاش های فراوانی را انجام داد. در نهایت هم اکنون شاهد به ثمر رسیدن تلاش های او هستیم. وی در سن ۲۰ سالگی به عنوان یکی از جوان ترین عضو نیروی هوایی ایران، شناخته شد.

پرهام مقصودلو

نام پرهام مقصودلو برای افرادی که طرفدار شطرنج هستند، بسیار آشنا می باشد. او در زمانی که تینیجر بود به یک سلبریتی محبوب در زمینه شطرنج تبدیل شد. وی هم اکنون نیز در این زمینه، در حال کسب موفقیت های بسیاری می باشد. او توانست لقب استاد شطرنج ایران را در حالی که تنها ۱۵ سال داشت، کسب نماید. ویکی پیدیا نیز پرهام مقصود لو را با ارزش و قابل تحسین شمرده است.

معنی سلبریتی مدل تا چه حد شناخته شده است؟

امروزه مدلینگ ها و دنیای آن ها، به یکی از زمینه های مورد علاقه اکثریت تبدیل شده است. مدل ها، چهره های محبوبی هستند که به عنوان سلبریتی نیز شناخته می شوند. آن ها از طریق سلبریتی بودنشان درآمد بالایی کسب می کنند که حتی فعالیتشان در زمینه مدلینگ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

چهره های بسیاری هستند که در زمینه های مختلف مدلینگ مانند لباس و میکاپ، به فعالیت پرداخته اند. هم اکنون فعالیت این چهره ها در اینستاگرام بیش از پیش افزایش یافته و افراد بسیاری به انجام این فعالیت روی آورده اند. از مدلینگ های معروفی که به عنوان سلبریتی نیز شناخته می شوند، می توان به افراد زیر اشاره کرد.

  • حمید فدایی
  • جولیا و سیلویا حق جو
  • سام اصغری
  • جی جی و بلا حدید، مدل های برند ویکتوریا سکرت
  • دیوید گندی
آیا معنی سلبریتی به انگلیسی و فارسی تفاوت دارد؟

آیا معنی سلبریتی به انگلیسی و فارسی تفاوت دارد؟

Celebrity، یکی از واژگان انگلیسی می باشد. همان طور که می دانید، به تازگی برخی از کلمات انگلیسی به زبان فارسی راه یافته اند. این کلمات در میان اکثریت مردم از محبوبیت برخوردارند و روزانه به طور متعددی از آن ها استفاده می شود.

celebrity یکی از همین کلمه ها است. همان طور که ذکر شد، معنی فارسی کلمه سلبریتی، شهرت و شخص نامدار می باشد. این کلمه در کشور های خارجی نیز با همین معنی کاربرد دارد. در واقع تفاوت معنایی خاصی بین معنای فارسی و انگلیسی این کلمه به چشم نمی خورد.

سوالات متداول

عنوان سلبریتی را می توان متعلق به چه کسانی دانست؟

سلبریتی به معنای شهرت است و به اشخاصی که تا حدودی در نظر اکثریت شناخته شده هستند، تعلق می گیرد.

سلبریتی ها در چند دسته قرار می گیرند؟

عمدتا سلبریتی ها به دسته های مختلفی مانند hater، تینیجر، مدل و کراش تقسیم می شوند.

سلبریتی هیتر چه افرادی هستند؟

افرادی که شخصیت نفرت انگیزی را نشان داده باشند. مانند ساشا سبحانی، تونی توتونی، ندا یاسی و میلاد حاتمی.

کلمه سلبریتی ریشه در چه زبانی دارد؟

این کلمه یک کلمه انگلیسی به معنی شهرت است و در اغلب کشور ها از جمله ایران کاربرد دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :