واتفورد یکی از تیم های نسبتا خوب کشور انگلستان می باشد که در فصل گذشته رقابت های فوتبال این کشور عملکرد خوبی را ارائه نداده است. از جمله دلیل هایی که باعث شده این تیم نتواند به خوبی بدرخشد تعویض ناگهانی سرمربی این تیم بوده است. هم چنین بازیکنان این تیم دفاع خوبی ندارند. در ادامه مطلب با این تیم بیشتر آشنا می شویم.

 مربی واتفورد کیست؟

 مربی واتفورد کیست؟

مربی این تیم فرانسیسکو خاویر مونوز Llompart متولد 1980 سپتامبر 5 است. او به نام  Xisco یاد می شود او یک مدیر فوتبال اسپانیا و بازیکن سابق و هم اکنون سر مربی تیم این باشگاه فوتبال است. در طول دوران بازی، او عمدتا یک وینگر چپ بود. او طی 9 فصل در لالیگا 194 بازی انجام داده و 20 گل به ثمر رسانده است. او چهار فصل را در بتیس گذراند و همچنین در تیم های والنسیا، تنریف، رکریاتیو و لوانته بازی کرد و با والنسیا 2004 جام یوفا را از آن خود کرد.

موفقیت های باشگاه واتفورد

بزرگترین پیروزی رقابتی این تیم در سال 1900 بود، زمانی که تیم میدنهد را در لیگ دسته دوم لیگ جنوب با نتیجه 11-0 شکست داد. بزرگترین حاشیه برد تیم در لیگ فوتبال 8-0 است. این اولین بار در یک مسابقه لیگ دسته سوم جنوبی برابر نیوپورت کانتی در سال 1924 اتفاق افتاد و در یک بازی لیگ دسته اول مقابل ساندرلند در سال 1982 تکرار شد.

هر دو این دیدارها در خانه بود. این تیم در یک مسابقه خارج از خانه با پنج گل در شش بار پیروز شده است. بیشترین گل زده در یک بازی لیگ فوتبال با حضور واتفورد 11 گل است. در دوره هدایت گراهام تیلور به عنوان سرمربی این باشگاه بین سال های 1977 و 1987 شاهد رشد چشمگیر تیم واتفورد از لیگ چهارم به لیگ دسته اول بودیم. این تیم در لیگ دسته اول در سال های 1982- 1982 به پایان رسید، در جام یوفا در سال 1983-84 به رقابت پرداخت و به فینال جام حذفی 1984 رسید .

قبل از بازگشت تیلور به عنوان سرمربی، واتفورد بین سالهای 1987 و 1997 سیر نزولی داشت و این تیم را به سقوط به لیگ دوم انگلیس رساند و بعد از یکسال به لیگ برتر به مدت یك فصل یعنی در فصل 2000-1999 هدایت كرد .

این باشگاه در لیگ برتر فوتبال انگلیس در سال های 2006-2007 و تحت مدیریت آیدی بوتروید حضور داشت و در پایان فصل یازهم در پایان فصل به لیگ دسته دوم سقوط کردند. تیم واتفورد سر انجام در فصل 2015 – 2014 مجوز حضور در لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و از فصل 2015- 2016 تا کنون در لیگ برتر انگلیس حضور داشته و به رقابت پرداختند . ویکی پیدیا واتفورد و موفقیت های دیگر این تیم را در مقاله دیگری آوردی که می توانید سری به آن نیز بزنید.

گران قیمت ترین خرید این تیم

این باشگاه اسماعیل سار را با رقم 35 میلیون یورو از رن فرانسه در سال گذشته خرید. این خرید تا به امروز گران قیمت ترین خرید باشگاه واتفورد بوده است. اسماعیل سار هم اکنون یکی از بهترین های واتفورد می باشد.

لقب اصلی این تیم

همه تیم های ورزشی از جمله ورزش فوتبال که دارای بیشترین هوادار است دارای لقب های متفاوتی هستند. این القاب ممکن است برگرفته از زمان تاسیس یا رنگ لباس آن ها و یا نوع بازی تیم ها باشد. تیم واتفورد دارای چند لقب می باشد. لقب اصلی این تیم زنبورهای سرخ است. به این تیم پسران طلایی و ارتش زرد نیز می گویند.

عملکرد واتفورد در جام حذفی انگلیس

این تیم در فصل گذشته حتی در جام حذفی هم نتوانست حضور پیدا کند و به آن نرسید. عملکرد این تیم بسیار پایین بود و نتوانست جایگاهی در جام حذفی در فوتبال 20-2019 داشته باشد. این تیم فقط یکبار و آن هم در سال 1984 به فینال جام حذفی رسید .

بررسی دقیق از دربی M1

بررسی دقیق از دربی M1

باشگاه های فوتبال جنوب شرقی انگلیس، لوتون تاون و واتفورد از اواخر قرن نوزدهم از زمان تشکیل خود به عنوان رقیب یکدیگر شناخته شده اند. این باشگاه ها به ترتیب از لوتون، بدفوردشایر و واتفورد، هرتفوردشایر هستند. به همین دلیل گاهی اوقات یک مسابقه بین دو تیم “Beds – Herts Derby” نامیده می شود. نام دیگری که گاها در مطبوعات استفاده می شود “M1 Derby” است. به این دلیل است که اتوبان M1 از هر دو شهر می گذرد.

آمار کلی دربی M1

لوتون با 53 پیروزی برابر 37 پیروزی واتفورد، در این مسابقات رکورد برتر را به خود اختصاص داده است. 29 تساوی داشته اند. سرنوشت سازترین نتیجه در یک بازی لوتون – واتفورد پیروزی 5-0 لوتون در Kenilworth Road ، خانه داخلی آنها ، در ژانویه 1926 است.

درصد برد تیم واتفورد توی M1

این باشگاه ها طی دهه 1990، در رده های دوم و سوم فوتبال انگلیس، به مدت شش فصل به طور منظم در لیگ با یکدیگر بازی می کردند. با این وجود، از آن زمان، تیم ها به طور منظم دیدار نکرده اند، زیرا واتفورد از 19 فصل گذشته، از جمله در زمان سقوط لوتون به فوتبال غیر لیگ، در 18 بخش در بخش های بالاتر از لوتون بازی کرده است. از فصل 98-1997، که در پایان آن واتفورد موفق به صعود شد، فقط دو دیدار لیگ بین دو تیم انجام شده است.

برد تیم watford در M1

در طول شش دوره از مسابقات هفت مسابقه انجام شده بود. اولین مسابقه (54- 1953) یک مسابقه دو پا بود، در حالی که پنج باقیمانده شامل یک مسابقه بود. از هفت مسابقه، چهار مسابقه پیروزی لوتون، دو برد واتفورد و یک تساوی بود. جام، یک نقره، جام 12 اینچ (30 سانتی متر)، دو دست، آخرین بار توسط واتفورد برنده شد، که از آن زمان آن را حفظ کرده است.

تاریخچه تیم واتفورد

منشأ این باشگاه را می توان در سال 1881 جستجو کرد زمانی که واتفورد روورز توسط هنری گروور تشکیل شد. او به عنوان یک دفاع کامل برای باشگاه بازی کرد. روورز که در اصل کاملا از بازیکنان آماتور تشکیل می شد. بازی های خانگی را در چندین مکان در شهر واتفورد برگزار می کرد. این تیم ابتدا در جام حذفی در فصل 1886 شرکت کرد و در سال 1889 واتفورد برای اولین بار جام قهرمانی را از آن خود کرد.

بهترین سایت شرط بندی برای برای بازی های لیگ برتر

سایت های هات بت و سایت تاینی بت با توجه به اسکریپت هایی که ارائه می کندد در بین کاربران بسیار محبوب شده اند. شما نیز می توانید با کلیک بر روی کلمات مربوطه از این سایت ها استفاده نمایید.

تیم واتفورد در لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال انگلستان 20–2019 لیگ خوبی برای این تیم نبود. این تیم نتوانست جایگاه خوبی در لیگ برتر به دست آورد و به همراه تیم های بورنموث و نوریج سیتی به دسته چمپیونشیب یعنی پایین ترین دسته لیگ سقوط کردند.

5 بازیکن برتر واتفورد

5 بازیکن برتر واتفورد

در این بخش پنج نفر از بازیکنان برتر این تیم را به شما معرفی می کنیم.

ژوآو پدرو

ژوآو پدرو ژونکیرا د ژسوس بازیکن فوتبال اهل برزیل است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به فلومیننزه و واتفورد اشاره کرد.

آدرین ماریاپا 

آدریان ماریاپا یک ورزشکار اهل بریتانیا است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال واتفورد، باشگاه فوتبال ریدینگ، باشگاه فوتبال کریستال پالاس، و تیم ملی فوتبال جامائیکا اشاره کرد.

تروی دینی

تروی متیو دینی یک بازیکن فوتبال اهل بریتانیا است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال واتفورد و باشگاه فوتبال والسال اشاره کرد.

ریچارلیسون د آندراده

ریچارلیسون انتقال خود را به باشگاه لیگ برتری انگلیس واتفورد در 8 آگوست 2017 انجام داد و قرارداد 5 ساله را با مبلغ 11.2 میلیون پوند قرارداد امضا کرد.

اسماعیل سار

در 8 آگوست 2019 ، سار با قراردادی 5 ساله به باشگاه لیگ برتری واتفورد پیوست. مبلغ نقل و انتقالات پرداخت شده به ری یک رکورد برای واتفورد بود و در منطقه 35 میلیون پوند گزارش شد.

آنالیز نتایج فوتبال واتفورد

تیم واتفورد در فصل 19-2020 دوازدهمین سال حضور در تاریخ خود در سطح اول فوتبال انگلیس و پنجمین فصل حضور پیاپی در لیگ برتر انگلیس است. آنها در این فصل به جز حضور در لیگ برتر همچنین در جام حذفی شرکت می کنند. تیم فوتبال واتفورد بازی های خانگی خود را در ورزشگاه تقریبا 23 هزار نفره Vicarage Road که در شهر واتفورد مستقر است برگزار می کند. این ورزشگاه در سال 1922 تاسیس شده است و در سال 2017 نوسازی شد .

عملکرد واتفورد در لیگ قهرمانان اروپا

یک سیستم صعود و سقوط بین لیگ برتر و چمپیونشیپ وجود دارد. سه تیم پایین جدول لیگ برتر به چمپیونشیپ سقوط می‌کنند و دو تیم اول چمپیونشیپ به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود می‌کنند. یک تیم نیز از بازی‌ های پلی ‌آفی که بین تیم ‌های سوم تا ششم چمپیونشیپ برگزار می ‌شود به لیگ برتر صعود می‌کند. لیگ برتر در ابتدای تأسیس 22 تیم داشت. در سال 1995 به 20 تیم کاهش یافت. در این فصل از رقابت ها تیم واتفورد به چمپیونشیپ سقوط کرد. این تیم جایگاهی در لیگ قهرمانان اروپا تا به امروز نداشته است.

آشنایی با سبک کلی بازی این تیم در مسابقات

در فوتبال سبک های مختلف بازی وجود دارد. این تیم بیشتر به صورت تهاجمی بازی می کند. پایه و اساس این تیم مهاجمانش هستند و در دفاع عملکرد خوبی ندارد به همین دلیل همیشه تعداد زیادی گل می خورد.

بر اساس آمار چقدر می توان روی برد این تیم حساب باز کرد ؟

بر اساس آمار چقدر می توان روی برد این تیم حساب باز کرد ؟

بر اساس آمار به دست آمده از بازی این تیم می توان گفت که هیچ جایگاهی برای برد ندارد و اصلا نمی شود روی برد این تیم حساب باز کرد. عملکرد این تیم در سال های اخیر بسیار پایین امده و آن هم به دلیل تغییرهای ناگهانی در سرمربیگری این تیم است.

سوالات متداول

عملکرد این تیم در رقابت های سال گذشته چطور بوده است؟

واتفورد در لیگ برتر انگلستان جزو سه تیم اخر لیگ شد و به دسته چمپیونشیپ وارد شد.

واتفورد در چه سالی تاسیس شد؟

واتفورد در سال 1881 تاسیس شد.

اسم ورزشگاه این تیم چه نام دارد؟

نام ورزشگاهش ویکاریج رود است و در شهر واتفورد قرار دارد.

رقیب اصلی این تیم چه تیمی است؟

رقیب اصلی آن لوتون تاون است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :