بهزاد داور پناه در اصفهان چشم به جهان گشود. پدر و مادر او نیز هردو زاده شهر اصفهان هستند. او که پرطرفدارترین سلبریتی های اینستاگرام می باشد زاده ۵ اسفند سال ۷۰ هجری شمسی است. شاید کمتر کسی باشد که او را با نام اصلی و شناسنامه ای بشناسند زیرا بعد از مهاجرت نام مستعار بهزاد لیتو را برای خود برگزید. بهزاد لیتو یکی از محبوب ترین خوانندگان سبک موسیقی رپ فارسی برای اقشار جامعه است. کارهای هنری فراوان او تاثیر چشم گیری بر روی مخاطبانش دارد. از دیگر فعالیت های او می توان به راه اندازی سایت شرط بندی فوتبالی به نام پورتو بت اشاره کرد که آدرس این سایت در صفحه رسمی اینستاگرامش موجود است.

محتوا پنهان
زندگینامه بهزاد لیتو

بیوگرافی بهزاد لیتو

تلاش های روز افزون او برای قوی تر کردن موسیقی هایش توانسته بهزاد لیتو را به یک هنرمند شناخته شده با صدایی دلنشین در این سبک موسیقی تبدیل کند. طرفدارانش، او را با نام بزی لِی که مخفف لیتو است، نیز می شناسند. گروه پایدار که در زمینه موسیقی هیپ هاپ فعالیت چشم گیری دارد، از اولین گروه هایی است که با بهزاد لیتو همکاری داشته و نقش به سزایی در محبوبیت و شناخته شدن این هنرمند سرشناس دارد. در ادامه با زندگینامه این هنرمند رپر ایرانی بیشتر خواهیم پرداخت.

بهزاد لیتو با نام شناسنامه ای بهزاد داور پناه رپر موفق و شناخته شده ایرانی تبار است. هنگامی که فقط ۱۶ سال داشت به همراه خانواده اش برای اقامت به کشور دبی مهاجرت کرد. نیکی تنها خواهر اوست و خواهر یا برادر دیگری ندارد.برخی علت مهاجرت بهزاد لیتو به دبی را موقعیت شغلی پدرش می دانند. با مهاجرتش به دبی صفحه تازه ای در زندگی او باز شد که تقدیرش را تغییر داد. در دبی ادامه تحصیل داد و توانست در رشته مهندسی صدا تحصیلاتش را به پایان رساند. به گفته خودش، پدر و مادرش هیچ گونه اجباری به پزشک یا مهندس شدن فرزندانشان نداشتند و هر دو فرزند آن ها با میل قلبی در رشته های مورد علاقه شان تحصیل کردند.

در گذشته موسیقی رپ به اندازه امروز شناخته شده نبود و طرفدارانش از هر نوع قشر جامعه نبودند اما بهزاد لیتو از همان کودکی علاقه منحصر به فردی به این گونه اشعار داشت. او در دوران تحصیل راهنمایی اش، به انشاء نوشتن علاقه بسیاری داشت و برای آرامش ذهنش همیشه به نوشتن روی آورده بود. چه بسا علاقه شدیدش به موسیقی رپ و نوشتن اشعار و قافیه ساختن برای این نوع موسیقی، دلیل پیشرفت سریع و چشم گیر لیتو میان دیگر خوانندگان این سبک بوده است. در سرانجام با تکرار و تمرین فراوان و تلاش روز افزونش توانست اشعارش را از روی کاغد به موسیقی تبدیل کند. اینستاگرام بهزاد لیتو نیز تمامی این مطالب را تایید می نماید.

زندگی نامه بهزاد لیتو به چه صورت است؟

زندگی بهزاد لیتو به چه صورت است؟

بهزاد لیتو را می توان یک هنرمند خوش شانس حساب کرد زیرا بر خلاف عده ای از هنرمندان دیگر، خانواده بهزاد لیتو مخالفی با این فعالیت هنری او نداشتند. آن ها استعداد بی نظیر فرزندشان را پرورش داده و از همان ابتدا از هیچ گونه حمایت و تشویقی دریق نکردند. بعد از مهاجرتش به دبی، به دلیل اینکه تلفظ اسمش برای دوستان خارجی تبارش مشکل بود، به دنبال نام مستعاری می گشت. که در نهایت نام لیتو را برگزید و بعد ها با همین نام به فعالیت های هنری اش پرداخت. متن موسیقی های بهزاد لیتو در عین حال که سلیس و روان است، اما نت های قوی و متفاوتش، در مقایسه با آهنگ های دیگر در این سبک بیشتر به چشم می خورد. این امر باعث شده از پیر تا جوانی که به موسیقی هیپ هاپ علاقه دارند طرفدار پر و پا قرص وی شوند.

بهزاد لیتو به مدت زمانی ۳ تا ۴ سال به طور مستقل و با استفاده از بیت های رپر های خارجی و داخلی که از اینترنت دانلود می کرد، به ضبط و آهنگ سازی کارهایش می پرداخته، اما بعد از گذشت مدتی و آشنایی با آهنگسازان و خوانندگان این سبک از موسیقی مانند افرادی مثل عرفان و سیجل، تصمیمش برای حرفه ای تر و قوی تر کردن آهنگ هایش جدی شد. با معرفی عرفان که از دوستان صمیمی او بود، به گروه پایدار راه پیدا کرد و در چند ترک به عنوان مهمان با ان ها همکاری کرد.

پس از گذشت زمانی، کم کم به دلایلی از این گروه فاصله گرفت و به همکاری با گروه دیگری به نام گروه زد بازی پرداخت. آشنایی با گروه زد بازی از طریق سیجل، یکی از خوانندگان این گروه از سبک موسیقی های رپ بود. همکاری بهزاد لیتو با گروه زد بازی، بزرگترین و مهم ترین دلایل شناخته شدن وی به حساب می آید به طور کلی همکاری با این گروه پوئن مثبتی در کارنامه هنری اوست.

بیوگرافی بزی لی

نقش زد بازی در مضهور شدن بزی لی

همان طور که ذکر شد، گروه موسیقی رپ زد بازی نقش زیادی در شناساندن بهزاد لیتو به جامعه هنری و دنیای موسیقی هیپ هاپ داشتند. او که تقریبا از سال ۹۰ هجری شمسی شروع به فعالیت جدی در این زمینه کرده است، اکنون به محبوبیت و سرشناسی زیادی در زمینه رپ رسیده و با توجه به سابقه هنری کمش، توانسته از رپر های قدیمی تر ایرانی پیشی بگیرد. و به آرزوی کودکی اش که موقعیت در این زمینه بوده، برسد.

محبوبیت سریع یک چهره جدید در دنیای هنر، توجه رسانه های زیادی به سمت او جلب کرد. از جمله می توان به مصاحبه رویونیوز با بهزاد لیتو در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که لیتو در این مصاحبه درباره رپ یا آوا گفتار فارسی و مسیری که او را به این سمت، سوق داده، صحبت کرده است. همچنین مصاحبه هایی نیز با شبکه های منوتو، بی بی سی فارسی و فارسی وان داشته است.

حاشیه های بهزاد لیتو چگونه بوده است؟

از جنجالی ترین و جدید ترین حاشیه مربوط به بهزاد لیتو مدیر سایت پورتوبت می توان، به مشاجره بین او و علیرضا جی جی اشاره کرد. بهزاد لیتو با انتشار اهنگ مری جی که با همکاری خواننده معروفی به نام آرش ضبط شد، حاشیه ای را برای خود به ارمغان آورد. علیرضا جی جی خواننده گروه زد بازی در واکنش به این آهنگ لیتو و آرش جمله را در اینستاگرامش استوری کرد که نشان دهنده پایان رابطه لیتو با خودش، علیرضا جی جی، قلمداد می شد. و نکته جالب این قضیه آن جاییست که لیتو پس از استوری علیرضا جی جی، آهنگ دوست و دشمن را منتشر کرد و قطع رابطه کامل خود را با این خواننده اعلام نمود.

جدایی بهزاد از پایدار واقعیت دارد؟

جدایی بهزاد از پایدار واقعیت دارد؟

از دیگر حاشیه او می توان به جدایی اش از گروه پایدار اشاره کرد. بهزاد لیتو درباره عرفان و گروه پایدار ذکر کرده که، عرفان تا همیشه دوست صمیمی اش باقی می ماند و دلیل جدایی اش از این گروه معروف موسیقی را سختی کار گروهی عنوان کرد. او نقل کرده است که انجام دادن کار گروهی در زمینه موسیقی کاری دشوار است و از نظرش اگر به تنهایی فعالیت هنری اش را ادامه دهد موفق تر خواهد شد. اما زمزمه هایی از اختلاف بین لیتو با آهنگساز این گروه یعنی شخص سینا تهم به گوش می رسد.

آهنگ های بهزاد لیتو

از اولین کار های هنری او می توان به موزیک کارگردان که در سال ۱۳۹۰ با همکاری عرفان منتشر شد، اشاره کرد. بعد از آن موزیک ساعت وایسه را در زمانی که عضو گروه زد بازی بود، با همکاری این گروه منتشر کرد. پوئن مثبت دیگری که در کارنامه هنری اش به چشم می خورد، آلبوم زاخار نامه است. این آلبوم اولین آلبوم استودیویی گروه زد بازی به حساب می آید. پس از جدا شدن از گروه ها و ادامه فعالیتش به صورت مستقل و تنها توانست ۶ آلبوم به نام های خاکستری، ستاره بازی، هرچی نگفتم، تراپی، تخگاز و بیست و سه را به نام خود ثبت کند.

در فعالیت های هنری اش سینگل ترک موفقی مانند دادیم رفت تورو که با حضور سوگند، یکی از خوانندگان زن در سبک رپ فارسی، به چشم می خورد. این سینگل ترک رکوردار پربازدید ترین ترک رپ پخش شده از رادیو جوان را دارد. او با خوانندگان محبوب دیگری مانند سامی بیگی بیز همکاری داشته، که تمام این ها بر محبوبیت روز افزون وی نقش به سزایی داشت.

آلبوم جدید بهزاد لیتو

ترک دردسر از جدید ترین موزیک های منتشر شده بهزاد لیتو می باشد. دردسر اولین ترک از آلبومی به نام اتصال ساخته خشایار SR می باشد که بسیار مورد توجه مخاطبین و طرفداران بهزاد لیتو قرار گرفته است. زمزمه هایی از انتشار ترک جدیدی به نام شوک از بهزاد لیتو به گوش می خورد. این کار از رادیو جوان پخش خواهد شد و طبق آنچه بهزاد لیتو ذکر می کند، این ترک یکی از قوی ترین و حرفه ای ترین ترک هایی است که اخیرا روی ان فعالیت داشته و قرار جایگاه ویژه ای بین طرفداران موسیقی رپ فارسی پیدا کند.

بهزاد لیتو ازدواج کرده است؟

در حالی که هم اکنون بهزاد لیتو در سن ۲۹ سالگی به سر می برد، اما در تمام مصاحبه هایش و صفحات رسمی او در اینستاگرام و فیسبوک اعلام کرده که مجرد است و فعلا قصد شروع زندگی زناشویی ندارد. اینکه طرفداران یک هنرمند در مورد زندگی شخصیت محبوبشان کنجکاو باشند یک امر طبیعی است و با صراحت صحبت کردن بهزاد لیتو درباره زندگی شخصی اش برای طرفدارانش، نشان دهنده ارزش و احترام او نسبت به هواخواهانش است.

دوست دختر بهزاد لیتو کیست؟

مسلم است که اقشار جامعه به عکس گرفتن با هنرمند محبوبشان علاقه دارند و همچنین در صفحات اینترنتی مختلفی عکس بهزاد لیتو با دخترانی منتشر شده است اما هیچ کدام از آنها در زندگی شخصی او حضور ندارند. او مجرد است و به گفته خودش تمام هدف و تمرکزش بر روی پیشرفت روز افزونش در زمینه موسیقی هیپ هاپ است.

دوست دختر بهزاد لیتو کیست؟

اینستاگرام بهزاد لیتو را چگونه می توان دنبال کرد؟

اگر می خواهید پیج اینستاگرام این فرد سرشناس که یکی از رپر های ایرانی به حساب می‌ آید را پیدا کنید بهتر است به شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کنید نام انگلیسی این فرد را در این شبکه جستجو کنید تا به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنید. نام اصلی این فرد بهزاد لیتو می باشد اما در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام بزی لی شناخته می شود یکی از رپر های بسیار سرشناس است که با گروه زدبازی فعالیت های بسیاری داشته است او توانسته است با همکاری با افراد مختلف به شهرت فراوان دست پیدا کند. برای پیدا کردن بهزاد لیتو اینستا بهتر است عبارت بزی لی را در این شبکه جستجو کنید.

حاشیه های بهزاد لیتو چه می باشد؟

این فرد سرشناس یکی از رپر هایی است که در زمینه رپ فعالیت‌ های به خصوصی دارد برای او حواشی بسیاری ساخته شده است البته جزو افرادی است که افراد بسیاری به او علاقه مند هستند و طرفداران بسیاری دارد این خواننده بسیار سرشناس در دبی زندگی می کرد و در حال حاضر در خارج از ایران به فعالیت های خودش ادامه می دهد در حال حاضر در تورنتو کانادا فعالیت می کند. او توانسته است از طریق انتشار موزیک های بسیار جذاب به شهرت فراوان برسد دیس ترک های بسیاری با افراد مختلف منتشر کرده است که جزء حاشیه ساز ترین فعالیت های این فرد به حساب می آید.

5 آهنگ برتر بهزاد لیتو 

در این جا می خواهیم ۵ مورد از موزیک های بسیار جذاب و شنیدنی بزی لی را برای شما بیاوریم و توضیحاتی در رابطه با موزیک های او به شما بدهیم بهتر است مطالب زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

خاکستری 

یکی از موزیک های بسیار شنیدنی و جذاب این خواننده است که در سال های اولیه فعالیتش منتشر شد این موزیک جزء موزیک هایی بود که در اولین آلبوم این فرد سرشناس دیده شد و طرفداران بسیاری بعد از انتشار این موزیک به دست آورد. این فرد سرشناس جزء خواننده هایی است که علاقه بسیاری به رپ دارد و موزیک های جذابی در کارنامه کاری خودش دارد موزیک خاکستری یکی از بهترین موزیک های او به حساب می آید.

دادیم رفت تورو

یکی از موزیک های بسیار جذاب بهزاد لیتو به حساب می آید که با یکی از خواننده های بسیار مشهور زن در این موزیک فعالیت داشته است خواننده بسیار سرشناس به نام سوگند در این موزیک حضور داشته است که صدای بسیار جذابی دارد و ترکیب صدای این دو خواننده در کنار یکدیگر موزیک بسیار جذابی را به وجود آورده است. این موزیک متن بسیار جذابی دارد بسیار غمگین و عاشقانه  است و در جای جای این موزیک عبارت ما که دیگه دادیم رفت تو رو حالا هی بحث بکن شنیده می شود.

پلنگ 

یکی از موزیک های بسیار جذاب است که بهزاد لیتو بعد از انتشار این موزیک به شهرت فراوان رسید یکی از اهنگ هایی است که حتما به شما توصیه می شود برای یک بار هم که شده این موزیک را گوش کنید زیرا محتوای بسیار جذابی دارد جزء موزیک های بسیار عالی این فرد سرشناس به حساب می‌ آید که با گروه زدبازی در این موزیک همکاری داشته است یکی از بهترین موزیک های کارنامه کاری بزی لی به حساب می آید و بسیار شاد می باشد.

پنگوئن 

این موزیک جزء موزیک هایی است که در کار های اولیه بهزاد لیتو منتشر شد این موزیک در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است که شما می توانید به راحتی از طریق گوگل این موزیک را دانلود کنید و از گوش دادن به آن لذت ببرید. جزء شنیدنی ترین موزیک های این فرد سرشناس می باشد این موزیک در آلبوم ۲۳ منتشر شد یکی از عالی ترین موزیک های این آلبوم می باشد که بعد از انتشار این موزیک این فرد به معروفیت بسیار زیادی رسید.

ناب 

یکی از اهنگ هایی است که در کارنامه کاری بزی لی ثبت شده است به شما توصیه می شود حتما این موزیک را گوش کنید در این موزیک با سیجل همکاری داشته است که بعد از همکاری بزی لی با سیجل شهرت بزی لی بیشتر شد موزیکی بسیار شاد می باشد که برای رقص و پارتی بسیار عالی و مناسب می باشد.

5 آهنگ برتر بهزاد لیتو

دانلود اهنگ بهزاد لیتو از چه طریق انجام می شود؟

برای دانلود آهنگ های بهزاد لیتو بهتر است به گوگل مراجعه کنید زیرا گوگل تمام موزیک های این فرد سرشناس را در خودش بارگذاری کرده است اگر شما علاقه دارید که موزیک های این خواننده سرشناس ایرانی که در حال حاضر در ایران فعالیت نمی‌ کند را گوش کنید بهتر است به کانال های تلگرامی موجود نیز مراجعه کنید زیرا در اکثر این کانال ها موزیک های بسیار جذاب این فرد بارگذاری شده است که شما می توانید به راحتی این موزیک را دانلود کنید و از گوش دادن به آن ها لذت ببرید البته راه دیگر برای گوش دادن و دانلود کردن موزیک های بهزاد لیتو وجود دارد شما می توانید به اسپاتیفای مراجعه کنید دانلود اهنگ های بهزاد لیتو به راحتی از طریق گوگل امکان پذیر می باشد برای آشنایی با این فرد سرشناس بهتر است عبارت بهزاد لیتو ویکی پدیا را در گوگل جستجو کنید.

لایو بهزاد لیتو در چه مورد می باشد؟

این رپر سرشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت های بسیاری دارد شما می توانید این فرد را از طریق اینستاگرام دنبال کنید و با فعالیت های او به طور کامل آشنا شوید لایو های بسیار جذابی می گذارد که طرفداران و هواداران او در این لایو ها حضور دارند با آن ها صحبت می‌ کند و از گفت و گو با آن ها لذت می برد این فرد سرشناس رابطه بسیار خوبی با خواننده مشهور به نام پوبون دارد در یکی از لایو های پوبون حضور داشت و این لایو در زمانی که کرونا به اوج خودش رسیده بود گذاشته شد که توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرد.

بهزاد لیتو و سیجل آیا با یکدیگر همکاری داشته اند؟

بهزاد لیتو به همراه سیجل که یکی از خواننده های گروه زدبازی می باشد فعالیت های بسیاری داشته است شما می توانید موزیک های این دو فرد سرشناس را به راحتی از طریق گوگل دانلود کنید و از شنیدن آن ها لذت ببرید این دو فرد سرشناس از خواننده هایی هستند که رابطه بسیار خوبی با هم دارند و موزیک های بسیار جذابی منتشر کرده اند که شما می توانید به راحتی این موزیک ها را گوش کنید در رابطه با ورزش مورد علاقه این رپر باید بیان داشت که علاقه بسیاری به فوتبال دارد و جزو خواننده هایی است که استوری های بسیار جذاب از زمانی که فوتبال بازی می کند می گذارد.

بهزاد لیتو و سیجل

مصاحبه بهزاد لیتو به چه صورت می باشد؟

این فرد سرشناس یکی از رپر های بسیار معروف است که در شبکه بی‌ بی‌ سی حضور داشته است او در برنامه بلور بنفش حضور داشته است و در این برنامه مجری از او سوال های بسیار جذابی می کند که این خواننده و رپر بسیار سرشناس به تمام سوال های این فرد پاسخ می‌ دهند در شبکه های دیگر ماهواره ای از این فرد تقاضا شده است که حضور پیدا کنند و بار ها و بار ها مصاحبه های بسیار جذابی با این فرد کرده اند که شما می توانید به راحتی از طریق گوگل تمام این مصاحبه ها را تماشا کنید.

یوتیوب بهزاد لیتو به چه صورت می باشد؟

یکی از خواننده هایی است که علاوه بر این که به فعالیت در زمینه موسیقی مشغول است علاقه بسیاری به موزیک ویدیو دارد. موزیک ویدیو های بسیار جذابی منتشر کرده است که شما می توانید از طریق شبکه اجتماعی یوتیوب بهزاد‌ لیتو این ویدئو ها را تماشا کنید موزیک ویدیو او ماما سیتا یکی از موزیک هایی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است.

 به شما توصیه می شود حتماً برای یک بار هم که شده این موزیک ویدیو را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید یکی از بهترین اهنگ هایی است که این فرد در سال‌ های آخر فعالیت خودش منتشر کرده است و افراد بسیاری به این موزیک علاقه مند هستند موزیک ویدیو های بسیار جذابی در یوتیوب منتشر کرده است که شما می توانید به راحتی این موزیک ویدیو ها را تماشا کنید.

کلاب هاوس بهزاد لیتو به چه صورت می باشد؟

این فرد سرشناس در اکثر شبکه های اجتماعی حضور دارد و فعالیت بسیار پر رنگی در شبکه‌ های اجتماعی دارد کلاب هاوس یکی از شبکه های اجتماعی است که او در آن نقش بسیار پر رنگی دارد در این شبکه صحبت‌ های بسیاری می‌ کند و با طرفداران خودش در ارتباط است که شما می توانید به راحتی فعالیت های این رپر سرشناس را دنبال کنید یکی از راه های بسیار عالی برای دنبال کردن این فرد در این شبکه اجتماعی این است که نام انگلیسی این رپر را در این شبکه مجازی جستجو کنید تا پیج اصلی او را پیدا کنید بعد از آن می توانید در تمام برنامه هایی که این فرد در این شبکه می گذارد حضور پیدا کنید و از بودن در کنار او لذت ببرید.

سوالات متدوال

  1. نام شناسنامه ای بهزاد لیتو چیست؟

    بهزاد داور پناه

  2. اولین موزیک رسمی منتشر شده از بهزاد لیتو کدام است؟

    اولین موزیک او، کارگردان نام دارد که در سال ۱۳۹۰ با همکاری عرفان از گروه پایدار منتشر شد.

  3. چرا بهزاد داورپناه برای خود نام مستعار انتخاب کرد و لقب دیگر او چیست؟

    چون تلفظ اسم اصلی و ایرانی اش برای دوستان که در خارج از کشور داشت، سخت بود نام مستعار لیتو را برای خود انتخاب کرد. بهزاد داور پناه را با نام بزی لِی نیز می شناسند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :