اسکار رابرتسون یکی از بازیکنان صاحب نام بسکتبال می باشد که دوران رویایی خود را با تیم سینسینئاتی رویال سپری کرده است. او در این تیم یکی از ستاره های بی چون و چرای مسابقات بود و توانست جوایز فردی و تیمی زیادی را به ارمغان بیاورد. درخشش در بازی های مختلف موجب شد تا نام او در تالار مشاهیر مسابقات بسکتبال ان بی ای آمریکا ثبت شود و از او به عنوان یک افسانه یاد شود. همچنین این بازیکنان یکی از دارندگان جایزه معروف MVP می باشد که تازگی ها خبری مبنی بر فروش آن منتشر شده بود. وی 14 سال از عمر خود را به بازی بسکتبال اختصاص داد و در کارنامه خود دو مدال طلا در سطح ملی نیز دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را به دنیای این قهرمان ببریم و در مورد آن بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

حضور اسکار رابرتسون در 5 تیم برتر nba

حضور اسکار رابرتسون در 5 تیم برتر nba

قبل از اینکه فصل 71-1970 لیگ حرفه ای بسکتبال ان بی ای شروع شود، دو تیم میلواکی و رویالز چند بازیکن خود را مبادله کردند. بر اساس این تبادل، اسکار رابرتسون را در ازای دو بازیکن به نام های چارلی پالک و فلین رابینسون به تیم حریف دادند. البته ناگفته نماند که این بازیکن حرفه ای بیشتر از اینکه به تیم میلواکی علاقه نشان دهد، طرفدار دو تیم لیکرز و نیویورک نیکس بود. در حالی که این دو باشگاه تمایلی به از دست دادن بازیکنان خود نبودند. در نهایت این بازیکن به تیم میلواکی پیوست و در کنار دیگر بازیکن خوب آن تیم یعنی کریم عبدالجبار بازی می کرد. در طول فصل بازی های خوب این دو ستاره تیم موجب شد تا آمار خیره کننده ای را به جا بگذارند. آنها موفق شدند تا 66 مسابقه را پیروز از میدان بیرون بیایند و تنها 16 بازی را به حریفان خود واگذار کنند.

بیوگرافی اسکار رابرتسون 

یک بازیکن بسکتبال حرفه ای از کشور آمریکا است که گفته می شود در دوران کودکی سختی های زیادی را کشیده است. اما زمانی که یک بازیکن حرفه ای شد، تمام آن سختی ها را فراموش کرد. لقب او را The Big O گذاشته بودند و نام کامل آن اسکار پالمر رابرتسون است. وی در تاریخ 24 نوامبر سال 1938 میلادی متولد شده است. تیم های او در مسابقات ان بی ای سین سینئاتی رویالز و میلواکی باکس بود. پست مورد علاقه او گارد راست بود. این بازیکن دارای قدی یکی مترو 96 سانتی متری بود و وزنی حدود 100 کیلوگرمی داشت.

این بازیکن موفق شد تا در طول دوران خود 12 بار در آل استار حضور داشته باشد که از این تعداد یازده مرتبه آن را نامش در تیم اول لیگ وجود داشت. او موفق شده تا در چهارده فصل لیگ بسکتبال حرفه ای NBA شرکت داشته باشد. وی یک رکورد دیگر را نیز به نام خود ثبت کرده است و آن اینکه وی یگانه بازیکنی است که در طول یک فصل در تمام رقابت ها تریبل دابل کرده است.

اسکار رابرتسون و حراج جایزه mvp خود

اسکار رابرتسون و حراج جایزه mvp خود

جایزه MVP جایزه ای است که به با ارزش ترین و بهترین بازیکن داده می شود. این جایزه در سال 1956 به باب پتیت داده شد که از او به عنوان نخستین فردی یاد می شود که این جایزه را تصاحب کرده است. از آن سال تا سال جاری 57 عدد جایزه ام وی پی به 29 نفر اهدا شده است. این این تعداد 2 نفر از افرادی که این جوایز را برنده شده اند، جوایز خود را به مردم فروخته اند. نفر اول باب کوزی ستار تیم بوستون بود که در سال 1957 آن را برنده شده بود و در سال 2003 به مبلغ 51673 دلار حراج کرد. نفر بعدی جولیوس اورینگ بود که جایزه خود را در سال 1981 دریافت کرد اما در سال 2011 آن را به مبلغ 177 هزار و 632 دلار به یک تاجر فروخت.

اما گفته می شود که سومین جایزه mvp گرفته شده نیز به تازگی به میز حراج واگذار خواهد شد. اسکار رابرتسون ستاره سابق تیم رویالز قصد دارد تا جایزه ای را که در سال 1964 برنده شده بود را در مزایده شرکتی به نام SCP به حراج بگذارد. این شرکت پیش بینی می کند که این جایزه را حداقل با قیمت جایزه جولیوس اروینگ بفروشد. ویکی پیدیا اسکار رابرتسون نیزاطلاعات بیشتر در این خصوص برای شما گردآوری کرده که می توانید سری به این مقاله نیز بزنید.

رابرتسون در لیست 10 بازیکن برتر nba

همانطور که می دانید بهترین لیگ جهان بسکتبال حرفه ای NBA آمریکا می باشد.  در این مسابقات ستاره های معروفی بازی می کنند که در طول دوران حرفه ای خود دستاوردهای فردی و تیمی زیادی را بدست می آورند. برخی از آنها در حال حاضر نیز در حال بازی برای تیم های خود هستند اما برخی دیگر سال هاست که این رقابت ها کنار رفته اند. اما بدون شک یکی از بهترین بازیکنان جهان اسکار رابرتسون می باشد. میانگین آماری او در سه دسته، دو رقمی بود. این بازیکن 30.8 امتیاز، 12.5 ریباند و 11.4 پاسی که به امتیاز ختم می شد، را در هر مسابقه از خود به جای گذاشت تا موجب شود به او لقب The Big O را بدهند. او موفق شده در سال 1964 جایزه MVP را تصاحب کند. همچنین 12 بار در ال استار حضور داشت و در سال 71 جایزه قهرمانی آن را بالای سر برد. این بازیکن در تیم سینسیناتی رویالز حدود یک دهه بازی کرد و پس از آن با دو بازیکن تیم میلواکی باکس معاوضه شد. در این تیم نیز در کنار ستاره آن یعنی کریم عبدالجبار به موفقیت های زیادی دست یافت.

اسکار رابرتسون و همسرش

اسکار رابرتسون و همسرش

این بازیکن حرفه ای بسکتبال که در لیگ حرفه ای آمریکا بازی می کرد و جوایز ارزنده ای را برنده شده بود، با خانمی به اسم یون کریتندن در سال 1960 میلادی ازدواج کرد. گفته می شود که حاصل عشق آنها دو فرزند به نام های شان و تیا الین می باشد. همسرش پیانیست بوده و به طور اتفاقی با هم آشنا می شوند. مجلس عروسی آنها در کلیسای کارمل پرسبیتریان با حضور خانواده و دوستان آنها برگزار شد. پس از آن ازدواج، اسکار کاپیتانی تیم ملی آمریکا را در مسابقات المپیک تابستانی سال 1960 بر عهده گرفت و مدال طلای آن رقابت ها را کسب کرد.

اسکار رابرتسون ویکی پدیا

اسکار رابرتسون ویکی پدیا

شهرت و معروفیت این بازیکن به حدی است که برخی از علاقمندان به ورزش بسکتبال تلاش دارند تا اطلاعاتی در مورد او در سایت های مختلف از جمله ویکی پدیا را مطالعه کنند. اما متاسفانه اطلاعات چندانی در مورد او در این سایت نیز به زبان فارسی وجود ندارد و تمام اطلاعات به زبان انگلیسی می باشد. کسی که زبان انگلیسی یاد نداشته باشد نمی تواند اطلاعات چندانی را بدست بیاورد.

اوایل زندگی اسکار رابرتسون

او در سال 1938 در منطقه ای به نام تنسی شهر شارلوت آمریکا متولد شد. در آن زمان خانواده آنها 5 نفر بود و از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار بدی را تحمل می کردند. نام پدرش بیلی رابرتسون و مادرش مازل بود. وی دو برادر دیگر نیز داشت و با آنها بسکتبال بازی می کرد. در ابتدا او به رشته بیسبال علاقه داشت اما به دلیل وضعیت بد مالی نمی توانست از پس هزینه های سنگین این رشته بر آید. زیرا هزینه خرید چوب بسیبال و توپ آن بسیار زیاد بود. به همین دلیل او توپ تنیس را جایگزین توپ اصلی استفاده می کرد و از یک لاستیک گرد و یک ظرف خالی به عنوان سبد در نظر می گرفت و در پشت خانه اش تمرین می کرد.

دوران سخت این بازیکن

پس از آنکه اسکار دوران ابتدایی را به پایان رساند، برای ادامه تحصیل به دبیرستان کریسپوس آتتاک رفت. در آنجا سفید پوستان دانش آموزانی که رنگ پوست آنها تیره بود را به شدت مورد اذیت و آزار قرار می داد. اما این بازیکن نیز مانند بقیه تحمل کرد. پس از مدتی که رفتار نژادپرستانه آنها عادی شد، از مربی ورزش خود به نام رای کرو ورزش بسکتبال را آموخت. کرو استعداد او را کشف کرده بود و می دانست که چه آینده ای در انتظار این دانش آموز سیاه پوست است. به همین دلیل او را به تیم بسکتبال دبیرستان دعوت کرد. این تیم با درخشش بی چون و چرای اسکار توانست 31 پیروزی کسب کند و فقط یک بار در بازی های خود شکست بخورد. در آن سال آنها قهرمان مدارس سیاهپوستان شدند.

یک سال بعد از آن نیز آنها توانستند خوش بدرخشند و دوباره قهرمان شوند. اما یک تفاوت هم نسبت به سال قبل از آن داشت و آن اینکه آنها در تمام مسابقات به عنوان تیم پیروز میدان را ترک کردند. اسکار رابرتسون که در تمام بازی هایی که شرکت کرده بود و توانسته بود امتیازات مختلف و متعددی کسب کند، در سال 1956 میلادی به دلیل بازی های خوبی که انجام داده بود، به عنوان بهترین بازیکن ایندیاناپلیس معرفی شد.

در دیگر مقالات سایت در خصوص کریم عبدالجبار و مایکل جردن نیز برای شما صحبت کردیم که بد نیست سری به این مقاله ها نیز بزنید.

سوالات متداول

آیا اسکار رابرتسون جایزه MVP خود را می فروشد؟

بله این بازیکن تصمیم گرفته تا آن را در حراج شرکت SCP به فروش برساند.

اسکار رابرتسون اهل کجاست؟

این بازیکن آمریکایی است و در ابتدا برای تیم سینسینئاتی رویالز بازی می کرد و سپس به تیم میلواکی پیوست.

اسکار رابرتسون در چه سالی جایزه ام وی پی را دریافت کرد؟

او توانست در سال 1964 این جایزه را تصاحب کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :