بیل راسل بسکتبالیست، مربی و گزارشگر مسابقات رشته بسکتبال می باشد که در طول دوران حرفه ای خود موفق شده 11 بار جام قهرمانی مسابقات حرفه ای ان بی ای آمریکا را بالای سر ببرد که از این تعداد 8 جام آنها به طور مداوم به دست آمد. او سیاه پوست بود و در دورانی حضور یافته بود که تبعیض نژادی موج می زد اما او بدون توجه به این موضوع با پشتکار و تلاش فراوان توانسته بود عضو بهترین تیم این رقابت ها شود و خود را در ترکیب این تیم فیکس کند و پس از چند فصل نام خود را به عنوان اولین سیاه پوست تاریخ این مسابقات در تالار مشاهیر آن به ثبت برساند. این بازیکن آنقدر درخشان عمل کرده بود که حتی همان افرادی که او را به خاطر رنگ پوست سرزنش می کردند، در نهایت به افتخار او از سر جایش بلند می شد و تشویق می کرد. اگر می خواهید با این ورزشکار آشنا شوید ادامه مقاله ما را از دست ندهید.

بیل راسل کیست ؟

بیل راسل کیست ؟

یکی از مشهورترین بسکتبالیست های تاریخ مسابقات حرفه ای ان بی ای بود که توانسته بود در دوران حرفه ای خود یازده بار جام قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند. زمانی که او در ترکیب تیم قرار می گرفت، در مرکز میدان سد محکمی را در مقابل مهاجمان تیم حریف تشکیل می داد و نمی گذاشت تا حریفان کار راحتی برای رسیدن به سبد آنها داشته باشد.  این بازیکن زمانی که ابتدا به تیم بوستون سلتیک پیوسته بود توانست اعتماد مربی را جلب کند و خود را به عنوان یک بازیکن فیکس معرفی کند. او در کنار بزرگان دیگری که در این تیم بازی می کرد توانست 8 فصل متوالی قهرمانی را از دیگر تیم های بربایند و در ویترین افتخارات خود ثبت کنند. او پس از اینکه بازنشسته شد به مربیگری پرداخت و دوباره نیز به عنوان نخستین مربی سیاه پوستی لقب گرفت که توانسته در مسابقات ان بی ای کار کند.

بیوگرافی بیل راسل

بیوگرافی بیل راسل

اسم واقعی او ویلیام فلتون راسل می باشد که در تاریخ 12 فوریه سال 1934 در مونروئه لوئیزیانا به دنیا آمده است. زمانی که کودک بود به این رشته علاقه زیادی داشت و از همان دوران با دوستان خود در خرابه های شهر به این بازی می پرداخت. او به خاطر قد بلندی که داشت زود مورد توجه مسئولان تیم مدرسه خود قرار گرفت و کم کم در مسابقات حضور داشت. استارت حرفه ای از زمانی زده شد که در دانشگاه کالیفرنیا بود. او در تیم بسکتبال دانشگاه عضو بود و بازی های خوب او توجه همه را جلب کرد. پس از مدتی او را در تیم سلتیک مشاهده کردیم و شاهد هنرنمایی های او در این تیم تراز اول بودیم.

این بازیکن توانست تا در ترکیب اصلی تیم بوستون راه یابد و پس از مدتی حتی فیکس شد. هواداران تیم در ابتدا به او به خاطر رنگ پوستش توهین می کردند اما پس از چند بازی راسل کاری کرد که در انتها همه به افتخار او از جا بلند می شدند و همه او را تشویق می کردند. بارها و بارها جوایز انفرادی و تیمی زیادی را برنده شده بود و حتی گفته می شود که ازا و به عنوان بهترین مدافع تاریخ مسابقات ان بی ای یاد می شود. او تنها فردی نبود که توانسته بود توجه همه را به خود جلب کند. بازیکنان دیگری نیز بودند که مشهور بودند که یک از آنها ویلت چمبرلین بود که از او نیز به عنوان بازیکن افسانه ای یاد می کردند. اما زمانی که این بازیکن در مقابل راسل قرار می گرفت، حرفی برای گفتن نداشت و به همین خاطر به او لقب بهترین مدافع را داده اند.

بیل راسل و همسرش

بیل راسل و همسرش

بیل راسل در مورد طریق آشنایی او با همسرش گفته بود که به مراسمی دعوت شده بودم. در آن افراد مختلفی نیز دعوت شده بود. در آنجا با دختری زیبا روبرو شدم که قبلا نیز با او آشنایی داشته بود. از آن شب هر هفته با هم قرار می گذاشتیم و همدیگر را ملاقات می کردیم. این موجب شد تا رفته رفته به هم علاقمند شویم. رابطه ما حدود 10 سال طول کشید و با هم در ارتباط بودیم. تا اینکه از او خواستگاری کردم و وقتی که جواب مثبت شنیدم تصمیم گرفتم تا مجلس کوچکی بگیرم و زندگی مشترکی را با هم آغاز کنیم.  در مجل آنها برخی از دوستان مشترک شان نیز حضور داشتند.

تیم هایی که بیل راسل در آن بازی کرده است

در ویکی پدیا اعلام شده است که تنها تیمی که در دوران بازیگری در آن بازی می کرده تیم بوستون سلتیک بوده است. این بازیکن در ماه دسامبر زمانی که در اواسط فصل 57-1956 بازی های ان بی ای قرار داشت، به این تیم پیوست. او زمان زیادی را برای بازی سپری نکرد و بلافاصله مربی به او اعتماد کرد و در ترکیب تیم قرار گرفت. این بازیکن توانسته بود تا 48 بازی را در آن فصل انجام دهد و نمره شگفت انگیز 14.7 را از آن خود کند. همچنین در ریباند نیز او موفق شده بود تا نمره 19.6 را در هر بازی کسب کند، که آماری خیره کننده محسوب می شود. در آن دوران این تیم ستارگان زیادی داشت که علاوه بر راسل که در سنتر بازی می کرد، هینسون و فرانک رمزی به عنوان فوروارد و بیل شارمن و بابا کازی نیز به عنوان گارد هنرنمایی می کردند.

سن بیل راسل چقدر می باشد ؟

همانطور که گفته شد او در سال 1934 متول شده است و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که در حال حاضر 85 سال سن دارد. او یکی از بهترین بازیکنان آن دوران محسوب می شد که در کنار بازیکنان خوب و حرفه ای تیمش توانست جام های متعددی را از آن خود کنند. آنها موفق شدند تا 8 بار جام قهرمانی مسابقات ان بی ای را به طور متوالی بدست بیاورند که رکوردی بی نظیر محسوب می شود.

ثروت بیل راسل

بیل راسل به خاطر اینکه توانسته بود در یکی از بهترین لیگ های دنیا ستاره شود و بازی های خوبی از خود نشان دهد، جوایز فردی و تیمی بسیاری را برنده شود. به همین خاطر او یکی از ثروتمندترین بازیکن آن مسابقات محسوب می شد. از طرفی دیگر به احتمال خیلی زیاد دستمزد او نسبت به دیگر بازیکنان تیم سلتیک بیشتر بوده، چون که این بازیکن به عنوان بهترین مدافع لقب گرفته است. او آن چنان حرفه ای بود که هر سال ارزشش بالاتر می رفت و همه تیم ها خواهان داشتن او بودند. قراردادهای او نسبت به دیگر بازیکنان احتمالا بسیار گران تر بود و به همین خاطر ثروت زیادی داشت. هر چند که در هیچ گزارشی نسبت به این موضوع اشاره ای نشده است.

شایعه جدایی راسل از همسرش

این بازیکن حدود 10 سال با همسرش رابطه دوستی داشت و هر هفته هم همدیگر را ملاقات می کردند. آنها در این مدت هیچ وقت دلسرد نشدند و به امید اینکه یک روز با هم زندگی مشترکی را آغاز کنند، روزها را پس از دیگری سپری می کردند. آنها عاشق همدیگر بودند تا اینکه بیل از او خواستگاری کرد و زمانی که جواب مثبت شنید، مجلس کوچکی را برگزار کرد و با هم زندگی مشترک شان را آغاز کردند.

اما شایعه ای منتشر شده بود، مبنی بر اینکه این بازیکن به همسر خود خیانت کرده و به همین خاطر همسرش که بسیار زیبا هم است، می خواهد از او جدا شود. این شایعه خیلی زود در بین فضای مجازی منتشر شد و همگان را متعجب کرد. اما پس از مدتی مشخص شد که شایعه ای بیش نبوده است.

بیل راسل نویسنده

جالب است بدانید که یکی از علاقمندی های این بازیکن نویسندگی بوده است. او گفته است که اگر بازیکن بسکتبال نمی شده، حتما به نویسندگی می پرداخته چرا که به آن علاقه زیادی دارد. او تا به حال کتاب هایی منتشر کرده است که یکی از آنها در مورد زندگی خود او می باشد. زندگی یک مرد خود رای نام این کتاب است که در سال 1977 منتشر شده و در آن زندگی خود را شرح می دهد. بلافاصله پس از انتشار این کتاب با استقبال خوبی روبرو شد و چند بار دوباره چاپ شد.

قد بلند این قهرمان

این بازیکن با قد 2 متر و 8 سانتی متری به عنوان یکی از قد بلندترین بازیکنان مسابقات حرفه ای ان بی ای محسوب می شود که با توجه به هیکلی که داشت، او را به عنوان یکی از مستحکم ترین مدافعان تاریخ تبدیل کرده بود. همچنین مهارت او نیز بسیار زیاد بود و موجب شده بود تا مهاجمان تیم حریف روز سختی را مقابل او سپری کنند.

سوالات متداول

بیل راسل چند بار قهرمانی ان بی ای را  بدست آورده بود؟

او توانسته بود تا 11 بار به عنوان قهرمانی حرفه ای ترین مسابقات بسکتبال دست یابد.

بیل راسل چند سال پشت سر هم عنوان قهرمانی مسابقات ان بی ای را بدست آورد؟

او موفق شده بود تا با تیم بوستون 8 بار جام قهرمانی این رقابت ها را بالای سر ببرد.

چرا بیل راسل قبول نمی کرد تا اسم او در تالار مشاهیر ثبت شود؟

به این خاطر که اعتقاد داشت که برخی از بازیکنان قبل از او نیز باید در این تالار ثبت می شدند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :