درست مانند کنفرانس غرب nba کنفرانس اتحادیه شرق بسکتبال nba از ۱۵ تیم تشکیل شده است. این تیم ها در سه بخش پنج تیمی سازماندهی شده است. این کنفرانس از سال ۱۹۸۹ تاسیس شده و ۱۵ تیم در آن قرار دارد. نام پیشین این کنفرانس در سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۷۰ بخش شرق بود. برنده سه بخش و بهترین تیم دوم سیت های یک تا چهار مرحله پلی آف را شکل می‌ دهند و سایر تیم ‌های راه یافته به پلی‌آف در سیت‌ های ۵ تا ۸ قرار می‌گیرند. در پلی اف مزیت این بازی برای تیمی است که نتیجه بهتری در فصل عادی گرفته باشد. بنابراین برای نمونه در سیت های ۴ و ۵ اگر نتایج ۵ بهتر باشد از مزیت بازی را کسب می کنند. دلیل این تقسیم بندی این است؛ که تیمی که برنده بخش نشده نتایج بهتری در سیت برنده بخش های دیگر داشته باشد. اگر در سیت های پایین تری قرار داده شود ممکن است دو تیم برتر کنفرانس در نیمه نهایی با یک دیگر روبرو شود.

  • اگر می خواهید برای شرط بندی بسکتبال nba اقدام کنید به شما توصیه می کنیم این مقاله را خیلی جدی تر مطالعه کنید.
محتوا پنهان
تیم های کنفرانس شرق nba کدامند؟

تیم های کنفرانس شرق nba کدامند؟

در ادامه مطلب مقاله به معرفی تیم های کنفرانس شرق nba که همه جزئ پرطرفدارترین تیم های nba می باشد خواهیم پرداخت.

سونی سیکسرز تیم کنفرانس شرق nba

تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز جزو تیم های کنفرانس شرق اتحادیه ملی بسکتبال می باشد و در ایالت فیلادلفیا قرار دارد. این تیم سه بار قهرمان لیگ nba شده است. این تیم به رنگ های سفید، ابی و قرمز می باشد و تیم فلادلفیا در بخش مسابقات کنفرانس تا کنون توانسته ۹ عنوان قهرمانی را از آن خود کند .

میامی هیت

تیم میامی هیت جزو تیم های کنفرانس شرق در جنوب شرقی می باشد؛ که در شهر میامی ایالت فلوریدا در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد. از رنگ‌ های این تیم شامل قرمز، زرد، سیاه و سفید می باشد و تا کنون در فصل ۱۹۹۵ این تیم توانسته موفقیت ‌های چشمگیری را بدست بیاورد. اما در سال ۱۹۹۵ با ورود دو بازیکن به این تیم موفقیت های بیشتری به دست بیاورد و به پلی‌ آف برود و از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۱ تلاش می کرد؛ که به راند دوم پلی آف برسد. اما هر سال توسط تیم شیکاگو بولز و حضور مایکل جردن حذف می شد؛ این باعث شد که دو سال پیاپی این تیم از حضور در پلی آف محروم شود.

شیکاگو بولز

تیم شیکاگو بولز از تیم های کنفرانس شرق مرکزی می باشد و درحال حاضر در ایالت ایلینوی قرار دارد. رنگ های این تیم قرمز، مشکی و سفید می باشد. این تیم در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و به کمک قهرمان پر آوازه بسکتبال مایکل جردن قهرمان ان بی ای شد.

واشینگتن ویزاردز

تیم واشنگتن ویزاردزیکی از 5 تیم برتر بسکتبال nba می باشد که در سال ۱۹۶۱ در واشنگتن دی سی تاسیس شد. این تیم جزو تیم های کنفرانس شرق می باشد و بازی های خود را در سالن سرپوشیده کپیتال وان آرنا برگزار می کند. این تیم تا کنون توانسته قهرمانی های زیادی را به دست بیاورد. جالب است بدانید این تیم تا کنون بار ها تغییر نام داده است.

کلیولند کاوالیرز

کلیولند کاوالیرز

تیم کلیولند کاوالیرز در سال ۱۹۷۰ در کلیولند ایالت اوهایو بنیان نهاده شد. اولین و تنها قهرمانی این تیم در سال ۲۰۱۶ بود و تا کنون توانسته چهار عنوان قهرمانی در مسابقات کنفرانس را در سال ۲۰۰۷، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ کسب کند.

بروکلین نتس

تیم بروکلین نتس در سال ۱۹۶۷ در ایالت نیوجرسی تأسیس شد و بازی ‌های خود را در ورزشگاه سرپوشیده بارکلیز سنتر انجام می دهد. این تیم توانسته دو قهرمانی را در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶ به دست بیاورد. میخائیل پروکوروف سرمایه دار بزرگ روسی صاحب این تیم می باشد و جالب است بدانید این تیم در قبل از سال ۲۰۱۲ در ایالت نیوجرسی قرار داشت.

نیویورک نیکس

تیم نیویورک نیکس در سال ۱۹۴۶ در منهتن نیویورک سیتی نیویورک تاسیس شد. تیم نیویورک نیکس به سرمربیگری جف هورناسک و ریاست فیل جکسون می باشد. این تیم تا کنون هشت بار عنوان قهرمانی در مسابقات کنفرانس را به دست آورده است.

تورنتو رپترز تیم کنفرانس شرق nba

تیم تورنتو رپترز در سال ۱۹۹۵ در تورنتو کشور کانادا بنیان نهاده شد. این تیم تا کنون توانسته یک عنوان قهرمانی را در مسابقات ان بی ام در سال به دست آورد. رنگ های این تیم شامل رنگ قرمز، سیاه، نقره ای،طلایی و سفید می باشد. بازی های این تیم در ورزشگاه اسکاتی بنک آرنا برگزار می شود.

شارلوت هورنتس

شارلوت هورنتس

تیم شارلوت در سال ۱۹۸۸ در شهر شارلوت ایالت کالیفرنیای شمالی تاسیس شد. مالکین تیم بازیکن مشهور مایکل جردن ، مدیر اصلی آن مایکل کوچک و سرمربیان جیمز بری گو می باشد. رنگ های لباس این تیم آبی، بنفش و فیروزه‌ای است.

میلواکی باکس

تیم میلواکی باکس در سال ۱۹۶۸ در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین تاسیس شد و تا کنون توانسته دو بار عنوان قهرمانی در مسابقات ان بی ای در سال ۱۹۷۱ و ۲۰۲۱ کسب کند. از بازیکنان صاحب نام این تیم می‌ توان به یانیس آنتتو کونمپو و جباری پارکر اشاره کرد.

بوستون سلتیکس

تیم بوستون سلتیکس جزو تیم های کنفرانس شرق mba در بخش آتلانتیک می باشد. که در سال ۱۹۴۶ در ایالت ماساچوست بنیان نهاده شد. این تیم تا کنون ۱۷ قهرمانی را کسب کرده است و بازی های خانگی خود را در ورزشگاه تیگاردن برگزار می کند. از طرفداران بزرگ این تیم می توان به متن دیموند هنرپیشه فیلمنامه نویس و تهیه کننده معروف آمریکایی اشاره کرد.

آتلانتا هاوکس

تیم آتلانتا هاوکس در شهر آنتالیا آتلانتا در ایالت جورجیا در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. مالکین تیم آتلانتا اسپریت مدیر اصلی آن ریک ساند و سرمربی آن مایک بودنهاوزر می باشد. این تیم توانسته تا کنون یک قهرمانی در لیگ لالیگا در سال ۱۹۵۸ به دست آورد و کریس تاکر ببازیگر و کمدین آمریکایی جزو طرفداران این تیم محسوب می شود.

ایندیانا پیسرز

تیم ایندیانا پیسرز در سال ۱۹۶۷ در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا تاسیس شد. این تیم تا کنون توانسته سه قهرمانی لیگ را در سال‌ های ۱۹۷۳، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۰ به دست آورد . رنگ های لباس این تیم به رنگ سورمه ای، طلایی، نقره‌ای و سفید می باشد.

اورلندو مجیک

تیم اورلاندو مجیک در سال ۱۹۸۹ در ایالت فلوریدا تاسیس شد. این تیم تا کنون نتوانسته هیچ قهرمانی را در nba از آن خود کند. اما یک بار به مقام قهرمانی در مسابقات کنفرانس را در سال‌ های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۹ به دست آورده است. بازیکنان مشهوری چون جمیل نلسون، گیلبرت آریناس و هدایت ترک اوغلی در این تیم بازی می کنند.

کدام تیم در کنفرانس شرق nba پرآوازه تر است؟

دیترویت پیستونز

تیم دیترویت پیستونز در سال ۱۹۴۱ در شهر دیترویت گذاری شد و بازی های کوچک این تیم در ورزشگاه خانگی این تیم به نام ورزشگاه سزارهای کوچک برگزار می‌ شود. تیم دیترویت تا کنون توانسته سه بار عنوان قهرمانی در مسابقات nba در سال‌ های ۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۲۰۰۴ از آن خود کند.

کدام تیم در کنفرانس شرق nba پرآوازه تر است؟

باید بدانید که در کنفرانس شرق تیمی که در فصل عادی بهترین بازی را داشته باشد؛ می تواند در پلی آف بازی کند. طبق نتایج مسابقات nba بیشترین عنوان های کنفرانس شرق برای تیم بوستون سلتیکس با ۲۱ قهرمانی در مسابقات کنفرانس می باشد.

بازیکنان مطرح در کنفرانس شرق nba چه افرادی می باشند؟

در لیگ nba ستارگان بزرگی بازی می کنند که از آن ها می توان به جیسون فردریک کید از آلمان، پاو گاسول از اسپانیا ، آندیا بارنیانی از ایتالیا اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از بازیکنان مطرح کنفرانس شرق nba می‌ پردازیم.

یانیس آنته توکومپو

یانیس آنتتوکومپو در تاریخ ۶ دسامبر سال ۱۹۹۴ در آتن یونان متولد شد. این بازیکن بسکتبال معروف برای تیم میلواکی باکس در کنفرانس شرق بازی می‌کند. این بازیکن تا کنون توانسته قهرمانی ‌های زیادی را در مسابقات مختلف به دست آورد؛ که از این افتخارات می توان به قهرمانی در سال ۲۰۲۱ برای nba جایزه بهترین بازیکن فینال nba اشاره کرد.

جیسون فردریک کید

جیسون کیت در تاریخ ۲۳ مارس سال ۱۹۷۳ در سانفرانسیسکو کالیفرنیا متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه برکلی به پایان رساند. از جوایز و افتخارات او می ‌توان به جایزه بهترین بازیکن دبیرستان ها را در اتحادیه جیمز ناسمیث در سال ۱۹۹۲ اشاره کرد.

پائو گاسول

پائو گاسول در تاریخ ۶ ژوئیه سال ۱۹۸۰ در بارسلون اسپانیا به دنیا آمد و هم اکنون در تیم آتلانتا هاکس در پست فوروارد قدرتی و سنتر بازی می کند. او تا کنون دو بار در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با بازی در تیم لیکرز توانست قهرمانی در ان بی ای را به دست آورد .

تفاوت کنفرانس شرق و غرب چیست؟

اتحادیه تیم بسکتبال شامل ۳۰ تیم و به تفکیک دو کنفرانس شرق و غرب می باشد . که این تیم ها در هر فصل ۲۸ مسابقه با یکدیگر برگزار می کنند. که اگر جزوه هشت تیم برتر کنفرانس خود شوند. مسابقات پلی آف راه پیدا می کند.

جدول کنفرانس شرق 2022

شما می توانید با جستجوی عناوینی مانند جدول کنفرانس غرب ، کنفرانس برای بسکتبال، لوگو nba ، پلی آف nba ، رکورداران nba ، بسکتبال nba از آخرین خبر ها در مورد بازی های بسکتبال و اتحادیه ان‌ بی‌ ای مطلع شوید. جدول کنفرانس شرق اتحادایه ملی بسکتبال به این شهر می باشد. تیم بورس در صدر جدول، تیم بروکلین در مقام دوم، تیم ویزاردز در مقام سوم، تیم میامی در مقام چهارم و تیم هورنت در مقام پنجم قرار دارد.

کنفرانس شرق nba چه ویژگی هایی دارد؟

کنفرانس شرق nba چه ویژگی هایی دارد؟

تیم کنفرانس شرق شامل بخش‌هایی مانند جنوب شرق آتلانتیک مرکزی می باشد. که در هر کدام از این بخش ها تیم های مختلفی حضور دارند.

کنفرانس شرق nba قوی تر است یا کنفرانس غرب nba ؟

جالب است بدانید تا سال ۱۹۴۶در nba تنها چند لیگ حرفه‌ای داشتیم و در ابتدای کار تیم ‌ها کمتر بود؛ تعداد بازی های فصل عادی حدود ۵۰ مسابقه بود برنده سری های پلی آف به صورت ۳ از ۵ بود و تا کنون در کنفرانس غرب و شرق قهرمانی های مختلفی به دست آمده است. بسیاری از هواداران بازی کنفرانس غرب را قوی تر می دانند.

آخرین قهرمانی کنفرانس شرق nba مربوط به کدام تیم بود؟

تیم میلواکی باکس آخرین قهرمان کنفرانس شرق می باشد. تا کنون توانسته است دو بار در مسابقات کنفرانس در سال‌ های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۱ مقام قهرمانی را از آن خود کند.

سوالات متداول

  1. کنفرانس اتحادیه شرق از چند تیم تشکیل شده است؟

    کنفرانس اتحادیه شرق از 15 تیم تشکیل شده است.

  2. تیم پر آوازه کنفراس شرق چه نام دارد؟

    تیم بوستون سلتیکس به عنوان پر آوازه تریم تیم کنفراس شرق شناخته شده است.

  3. آخرین قهرمان کنفرانس شرق کدام بود؟

    تیم میلواکی باکس آخرین قهرمان کنفرانس شرق می باشد.

  4. از دید هواداران کدام یک از کنفرانس های شرق و غرب قوی تر است؟

    از دید هواداران کنفرانس غرب نسبت به کنفرانس شرق قوی تر می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :